معاون امور معدني و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: براي سه محدوده معدني طلا در شهرستان سقز استان کردستان گواهي کشف صادر شده که ذخيره قطعي آن 16 تن و ارزش آن 1600 ميليارد تومان است.


به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران ،وجيه اله جعفري افزود: اين سه معدن تا يک ماه آينده از طريق مزايده عمومي به بخش خصوصي واگذار مي شود و با بهره برداري از اين معادن ما شاهد افزايش توليد سالانه طلا در کشور خواهيم بود.
وي با بيان اينکه توليد کنوني سالانه طلا در کشور دو تا دو و نيم تن است گفت:‌ در برنامه پنجم توسعه بايد به توليد پنج تن طلا در سال برسيم که با بهره برداري از اين سه معدن جديد و نيز بهره برداري از معدن طلاي تکاب در استان آذربايجان غربي و معدن طلاي بزمان در استان سيستان و بلوچستان اميدواريم سال آينده به توليد پنج تن طلا برسيم.
جعفري افزود: ذخيره قطعي معدن طلاي بزمان در استان سيستان و بلوچستان 4،5 تن است و از معدن زرشوران آذربايجان غربي نيز سالانه سه تن طلا پس از فرآوري توليد خواهد شد.
معاون امور معدني و صنايع معدني وزارت صنعت افزود: استان هاي سيستان و بلوچستان، خراسان رضوي، آذربايجان شرقي ، آذرباريجان  غربي، کردستان و منطقه مشترک ميان استان هاي اصفهان و مرکزي داراي ذخاير طلا هستند اما فعلا توليد طلا از معادن استان هاي خراسان رضوي و آذربايجان غربي صورت مي گيردکه اميدواريم با بهره برداري از سه محدوده معدني جديد طلا در استان کردستان و نيز محدوده ديگر در استان مرکزي، اين معادن نيز به بخش توليد طلاي کشور اضافه شوند.
جعفري همچنين گفت: معدن طلاي ساريگوني در استان کردستان آماده سازي و تجهيز و ماشين آلات فرآوري طلا براي آن خريداري شده است که هم اکنون در مرحله نصب تجهيزات قرار دارد.

برچسب ها: طلا ، معدن ، خصوصی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار