15 طرح معدني بزرگ امسال بهره برداري مي شود

معاون امور معادن و صنايع معدني وزير صنعت ، معدن و تجارت اعلام کرد : 15 طرح معدني بزرگ با 2 هزار و 800 ميليارد تومان سرمايه گذاري در سال جاري بهره برداري مي شود.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگارانو به نقل از شبکه اطلاع رساني توليد و تجارت ايران ، وجيه اله جعفري گفت : توليد فواد خام پارسال 14 درصد رشد داشت و امسال ظرفيت توليد به 22 ميليون تن مي رسد و توليد محصولات فولادي در سال جاري با 9 درصد رشد به 16 ميليون تن بالغ مي شود.
سرپرست ‌سازمان نوسازي معادن و صنايع معدني ايران "ايميدرو" حمايت از توليد داخلي قطعات راهبردي بخش معدن و تقويت زنجيره تامين اين بخش، به ويژه در صنايع بالا‌دستي مانند فولاد را از عمده ترين هدف هاي سال جاري حوزه معدن و صنايع معدني كشور اعلام كرد.
جعفري گفت : پارسال سهم بخش معدن و صنايع معدني در صادرات محصولات معدني ، فلزات و سراميك و كاشي افزايش يافت و در سال جاري هم بيشتر مي شود.
سرپرست ايميدرو صادرات سيمان در سال گذشته را 9 ميليون تن اعلام كرد و گفت : اين رقم در سال توليد ملي افزايش خواهد يافت.


وي در ادامه اهداف استراتژيك سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران را شامل رقابت پذير‌كردن معادن و صنايع معدني، ميل به توسعه پايدار، افزايش سهم ايران در توليد و صادرات و توجه به مسائل زيست محيطي با توجه به شعار سال جاري
بيان کرد.
وي ، تقويت توانايي ها براي اجراي طرح ها ، حمايت از اجراي طرح هاي صنايع پايين دستي ( فراوري و توليد محصول نهايي ) و طرح هاي جديد با توجه به بهره گيري از فناوري ها ، استفاده از باطله هاي مواد معدني با توجه به افزايش مواد معدني به ويژه فلزي ، توسعه و تقويت بازار و حفظ بازار داخلي و ايجاد فضاي كسب و كار را از ديگر
اولويت هاي کاري حوزه معدن و صنايع معدني كشور در سال توليد ملي اعلام کرد./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار