سردار جنگ تحميلي گفت: غرب به سرکردگي آمريکا با اعمال فشارهاي گوناگوني عليه ايران در هر زماني با ايستادگي و مقاومت ملت ايران مواجه بوده و هيچ‌گاه به نتيجه دلخواه خود نرسيده است.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، سعيد قاسمي سردار 8 سال دفاع مقدس در "نشست انزواي سياسي و جريان ساز" که ظهر امروز به همت بسيج دانشجويي در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد، با ذکر خاطره‌اي از زمان تسخير لانه جاسوسي از سوي دانشجويان اظهار داشت: آبان ماه به دليل تسخير لانه جاسوسي از سوي دانشجويان براي ايرانيان داراي اهميت ويژه‌اي است و به ياد دارم حضرت امام خميني(ره) در حمايت از دانشجويان با استعفاي بازرگان که به دليل اعتراض به خيزش دانشجويان در سفارت خانه انجام شد، موافقت کرد.

وي در ادامه افزود: ماهيت ضد استکباري انقلاب داراي فضاي فکري خاصي است که بايد در سطح جامعه به عنوان اصل و مبنا قرار گيرد تا بتوانيم با آگاهي مدل‌هاي فکري مختلف از افراد گوناگون را در کشور تشخيص دهيم.

قاسمي با اشاره به الگوي انقلاب اسلامي در ميان کشورهاي منطقه تصريح کرد: جامعه بايد نسبت به الگويي که براساس آن انقلاب اسلامي را بنيان کرده، شناخت دقيق داشته باشد تا از اين طريق بتوان در کوران حوادث و تندبادها با مقاومت ايستادگي کرد و بايد يادآور شد که با اين عنصر اساسي در تمامي عرصه‌ها از آغاز انقلاب، جنگ تحميلي و بيداري اسلامي مواجه بوده‌ايم و همه در حفظ و تداوم آن بايد تلاش مضاعف داشته باشيم.

اين کارشناس سياسي با اشاره به استقلال نظام جمهوري اسلامي بيان کرد: دشمني غرب از آنجايي با ما شروع شد که از نوکري آنها خارج شديم و ديگر برده استکبار نبوديم و بايد در اين ميان به اين مسئله اذعان داشت که فشارهايي که در طول 34 سال انقلاب از سوي غرب برما اعمال شده کمترين تاوان ايستادگي ملت و نظام است.

قاسمي با اشاره به پذيرفتن قطعنامه 598 در زمان جنگ تحميلي ياداور شد: متاسفانه بعد از پذيرش قطعنامه کثيف 598، دشمن 3 روز بعد از آن با حمايت آمريکا دوباره به ما حمله کرد و شاهد بوديم تا سي کيلومتري شهر کرمانشاه با به راه انداختن جنگ رواني، نظامي و تسخير شهرهاي مختلف غربي کشور در صدد ضربه زدن به نظام جمهوري اسلامي ايران بودند.

وي در انتقاد از سخنان برخي از مسئولان کشوري در انجام مذاکره و ارتباط با آمريکا گفت: برخي از افراد و نمايندگان در کشور خواهان مذاکره با آمريکا هستند و بايد از  اين آقايان پرسيد در ازاي مذاکره با آمريکا چه تضميني وجود دارد که آنها ديگر از ما چيزي نخواهند.

قاسمي تصريح کرد: به حال کساني که چنين مدل فکري دارند و خواهان ارتباط با آمريکا هستند تأسف مي‌خوريم و از آنها اين سوال را دارم که آيا ايران کنوني ضعيف‌تر از ايران زمان پذيرفتن قطعنامه 598 است و آيا آمريکاي کنوني قوي‌تر از سالهاي 67 و 68  است اما اين در حالي است که همه در شرايط کنوني شاهد بحران اقتصادي درون آمريکا و خيزش‌هاي منطقه هستند.

اين کارشناس سياسي با اشاره به عنصر ايستادگي در وجود ملت ايران گفت: اگر غرب احساس کند که اين عنصر در ميان ملت و نظام وجود ندارد مطمئن باشيد امشب را به فردا نمي‌گذارند و در صدد رسيدن به اهدافشان دريغ نخواهند کرد و قطعا به ما حمله مي‌کردند.

سردار جنگ تحميلي در پايان خاطرنشان کرد: در شرايط کنوني کشور، نبايد به دنبال يک نفر مقصر باشيم و فکر‌کردن به نتايج انتخابات رياست جمهوري از هم‌اکنون اشتباه است و بهتر است که بنا به گفته مقام معظم رهبري با اذن الله از اين گردنه عبور کنيم هرچند که در اين مرحله ريزش‌هايي هم خواهيم داشت ولي بايد با ايستادگي به راه خود ادامه دهيم.

انتهاي پيام/

برچسب ها: فشار ، علیه ، ایران ، تاوان ، ملت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار