مسئول بسيج دانش‌آموزي و فرهنگيان تهران از ارائه طرح اتصال در بسيج در آينده‌اي نزديک خبر داد و گفت: در اين طرح ارتباط بسيج مدرسه و مسجد مدنظر است و وقتي دانش آموزان در بسيج دانش آموزي با پايگاه شهري ارتباط پيدا مي‌کنند، پايگاه شهري در پرونده فرعي آنها فعاليت‌ها را هم افزايي کرده و از تکرار جلوگيري مي‌کند.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، مسئول بسيج دانش‌آموزي و فرهنگيان تهران در حاشيه همايش فرماندهان و شوراي بسيج دانش آموزي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: گرچه حادثه تصادف اتوبوس کاروانيان راهيان نور در هفته گذشته تمام ملت ايران را متأثر کرد اما اتفاقا عزم راسخ‌تري را در ميان جوانان به دنبال داشت و تنها مشکل بوجود آمده تصيم‌گيري غلط برخي در شهر تهران بود.

وي افزود: بسيجيان نواحي و مناطق پيگير اعزام هرچه سريعتر به راهيان نور هستند و اين حادثه تأسف بار در بين دانش آموزان و اوليا آنها تأثيرگذار نبوده است.

مسئول بسيج دانش آموزي و فرهنگيان تهران از تلاش براي راه اندازي هرچه سريعتر ادامه اعزام هاي کاروانيان راهيان نور خبرداد و تصريح کرد: سعي مي‌کنيم تا اين اعزام‌ها قبل از پانزدهم آبان‌ماه آغاز شود اما آنچه آموزش و پرورش تا اکنون اعلام کرده اين تاريخ است و با توجه به اينکه بسترهاي لازم بايد توسط آموزش و پرورش انجام شود لازم ديديم که قبل از توافقات، اقدامي صورت نگيرد.

وي تأکيد کرد: تمامي مدارس را به انجام کارها طبق ضوابط اردوي آموزش و پرورش ملزم کرده‌ايم و علاوه بر آن که تمامي دانش آموزش شرکت کننده از بيمه سوانح دانش‌آموزي بهره‌مند هستند، در اين اردوها هم از 24 ساعت قبل از آغاز اعزام دانش‌آموزان تحت پوشش کامل بيمه‌اي قرار مي‌گيرند.

مسئول بسيج دانش‌آموزي و فرهنگيان تهران افزود: به فضل الهي سه سال مداوم است که اردوهاي راهيان نور استان تهران هيچ سانحه‌اي نداشته و فضاي ترافيکي ايمني از استان تهران تا مناطق عملياتي راهيان نور شکل گرفته است.

لايق حقيقي ادامه داد: تمام تمهيدات براي اعزام دانش‌آموزان به راهيان نور در استان تهران انجام شده، ناظرين لحظه به لحظه در مسيرهاي اعزام و برگزاري برنامه ها حضور داشته و جزييات را مورد بررسي قرار مي‌گيرد تا اردويي سالم و پراثر در جامعه براي دانش آموزان ترتيب داده شود.

وي با اشاره به آمادگي اعزام کاروانيان راهيان نور در سيزدهم آبان ماه در نواحي سطح تهران اظهار داشت: شور و شوق دانش آموزان بسيجي به قدري است که براي شرکت در اردوها ناچار به اعتراض به سهميه شوراي تبليغات شده‌ايم.

لايق حقيقي تصريح کرد: روز چهارشنبه همايش تجليل از دانش آموزان برگزيده طرح آيه‌هاي  تمدن را در دستور کار داريم که طي آن کساني که در آزمون سراسري رتبه کمتر از هزار داشته‌اند، مورد تقدير قرار مي‌گيرد.

مسئول بسيج دانش آموزي و فرهنگي تهران ادامه داد: مراسم يادواره شهداي دانش آموز در روز پنجشنبه بر مزار شهيد فهميده برپا مي‌شود و به دنبال پيگيري براي راه اندازي سامانه دانش‌آموزان جانباز، آزاده و ايثارگر برگه‌هايي را به نواحي براي جمع آوري اطلاعات ارسال کرده ايم و از بنياد شهيد و بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس هم در حال پيگيري آمار اين عزيزان هستيم.

مسئول بسيج دانش‌آموزي و فرهنگيان تهران از راه‌اندازي نمايشگاه آثار و دستاوردهاي کاروانيان راهيان نور پس از آخرين اعزام سال جاري خبر داد و افزود: درصورت کمک آموزش و پرورش براي تأمين اعتبار اردوهاي راهيان نور اعزام‌ها تا پس از امتحانات دانش‌آموزان ادامه خواهد داشت.

وي با تأکيد بر اهميت حضور حلقه‌هاي صالحين در بسيج دانش آموزي تصريح کرد: استقرار و ثبات در تشکيل حلقه‌هاي صالحين دانش‌آموزي، آنان را از لحاظ معرفت، بصيرتي و اعتقادي تقويت خواهد کرد و آنها با به جايي مي‌رساند که خودشان پيام رسانان انقلاب اسلامي در بدنه آموزش و پرورش باشند.

لايق حقيقي با بيان اينکه حلقه‌هاي صالحين بسيج دانش آموزي و بسيج شهري در همين هم پوشاني يک هم افزايي ارزشمند دارند، خاطرنشان کرد: محتوايي که دانش‌آموز در حلقه صالحين بسيج دانش آموزي مي‌‌بيند محتوايي تخصصي براي قشر دانش‌آموزي است.

مسئول بسيج دانش آموزي و فرهنگيان تهران در پايان با بيان از ارائه طرح  اتصال در بسيج در آينده‌اي نزديک خبرداد و تصريح کرد: در اين طرح، ارتباط بسيج مدرسه و مسجد مدنظر است و وقتي دانش آموزان در بسيج دانش آموزي با پايگاه شهري ارتباط پيدا مي‌کنند، پايگاه شهري در پرونده فرعي آنها فعاليت‌ها را هم‌افزايي کرده و از تکرار جلوگيري مي‌کند.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار