برگزیده ی جشنواره بین المللی فارابی در بخش اثرات خارجی:

باید از فرهنگ و تاریخ ایران بسیار بیاموزیم

به عنوان اروپایی باید از فرهنگ و تاریخ ایران بسیار بیاموزیم و این آموزه ها در درک فرهنگ ،دیدگاه ها ، رویکردها و روش های علمی خودمان به ما کمک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران ؛پاتریک رینگنبرگ برگزیده ششمین جشنواره بین المللی فارابی در بخش اثرات خارجی صبح امروز طی سخنرانی در سالن همایش های برج میلاد گفت:اسلام شناسی و ایران شناسی در عصر ساخته علوم انسانی غرب است اما انها منحصر به غرب نیست به طور خاص از آنجایی که این علوم سعی در کاوش، توصیف و درک پیچیدگی های تمدن های اسلامی و ایرانی دارند به جهان شمولی مرتبط است و منظور از جهان شمولی نه تنها اسلام شناسی و ایران شناسی مرتبط با مسلمان و غیر مسلمانان و ایرانیان و غیر ایرانیان است بلکه مطالعه عمیق یک دین با یک تمدن است که می تواند درک بهتری از شرایط انسانی و تاریخی مان به ما بدهد.

وی افزود: ما باید قلمروهای جدید را مورد کاوش قرار دهیم تا نقشه های جدید ترسیم کنیم اما حوزه های مطالعاتی ما اغلب بیش از حد تخصصی شده اند و ما نیازمند مطالعات میان رشته ای هستیم در حالی که هر رشته دانشگاهی باید در چارچوب مرزهای خود باقی بماند.

وی تصریح کرد: اسلامی شناسی وایران شناسی در زمان حال بسیار حائز اهمیت است چرا که در دنیای پر از تضاد و تنش امروز آنها می توانند به درک بهتری میان تمدن ها کمک کنند.

جستجوی دانش و برقراری گفتگو با دیگران از شئون اسلام است و به همین دلیل اسلام شناسی و ایران شناسی باید انسان گرایی و آگاهی از مسئولیت های ان را به عنوان موجود بشری اکنون و اینجا در ما تقویت کند.

وی افزود: ما به عنوان اروپایی از فرهنگ و تاریخ ایران بسیار بیاموزیم و این آموزه ها در درک فرهنگ، دیدگاه ها، رویکردها و روش های علمی خودمان به ما کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: اعتقاد به قدرت کلمه، کلام و شعر از ویژگی های فرهنگ ایرانی است و به راستی با قدرت نوشتن و سخن گفتن می توانیم جهانی بسازیم که به دانش زندگی بخشد و خاطره ی گذشته را زنده نگه دارد.

چنانچه ایرانیان توانسته اند این کار را انجام دهند./ع2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار