شرایط مالی تیم‌ها و قیمت بالای ارز باعث شده امسال نیمی از تیم‌های بسکتبال در ابتدای فصل اقدامی برای جذب بازیکن خارجی نکنند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران امسالدر بسکتبال  به جز دو تیم پتروشیمی و فولاد ماهان که 2 خارجی جذب کرده و تیم‌های زنجان، قشم و مهرام که یک بازیکن خارجی در ترکیب خود خواهند داشت سایر تیم‌ها تصمیمی برای به خدمت گرفتن بازیکن غیر ایرانی ندارند.
در زیر به بررسی وضعیت خارجی‌های لیگ می‌پردازیم

* بازیکن ایتالیایی زنجان به ایران رسید

دیه‌گو فاجاردو بازیکن ایتالیایی تیم بسکتبال همیاری زنجان صبح دیروز وارد ایران شد.

سنتر جدید زنجان سال گذشته در لیگ سری آ ایتالیا بازی می‌کرد و سابقه بازی در تیم‌های اسپانیایی را نیز دارد زنجانی‌ها با یک خارجی در لیگ شرکت می‌کنند.

* سرگو آتواشویلی در قشم

تیم استقلال قشم پس از جذب 3 بازیکن سهمیه ملی سرگوآتواشویلی را نیز در پست پنج جذب کرد بازیکن 27 ساله گرجستانی سال قبل در لیگ لیتوانی بازی می‌کرد و سابق بازی در لیگ‌های استونی، فرانسه، پرتغال، صربستان، اسپانیا،‌ گرجستان و لیتوانی را نیز دارد.

تیم استقلال قشم نیز با یک بازیکن خارجی در لیگ شرکت می‌کند.

*سانی بچیروویچ در تست‌های پزشکی

سانی بچیروویچ بازیکن خارجی پست یک و 2 تیم پتروشیمی بندر امام همچنان تست‌های پزشکی خود را می‌گذراند و به گفته حاتمی سرمربی تیم تا عصر امروز وضعیت نهایی پزشکی این بازیکن مشخص می‌شود پتروشیمی به جز بچیروویچ قصد جذب یک باززیکن خارجی دیگر را نیز دارد.

* محمد کنه ساحل عاجی در اصفهان

محمد کنه بازیکن 31 ساله ساحل عاجی پس از اینکولاس کیتیشویلی به تیم فولاد ماهان پیوست و سهمیه‌های خارجی این تیم را تکمیل کرد.

وي سابقه بازی در اسپانیا و فرانسه را دارد باشگاه ماهان با جذب 2 خارجی در پست‌های چهار و پنج و داشتن 2 ملی پوش در همین پست‌ها به شدت تیم را در این ناحیه تقویت کرده است.

* خارجی مهرام هنوز نامشخص است

راتکو واردا بازیکن صربستانی مهرام تنها برای بازی‌های جام باشگاه‌های آسیا با این تیم قرار داد داشت و هنوز مشخص نیست تیم تهرانی علاقه‌ای به استفاده از این بازیکن در لیگ ایران دارد یا نه؟ اما از شواهد پیداست که سنتر با تجربه اروپایی چندان هم توجه این تیم را جلب نکرده است.

* پنج تیم بدون خارجی

در بین تیم‌های باقیمانده لیگ دو تیم دانشگاه ازاد و عملیات غیر صنعتی ماهشهر هنوز مجوز جذب بازیکن خارجی را نگرفته‌اند تیم‌های البدر کنگ و شهرداری گرگان توانایی آوردن بازیکن خارجی ندارند و تیم حفاری همچنان درگیر و دار حضور یا کناره‌گیری از سوپر لیگ بسکتبال است./آق
برچسب ها: بسکتبال ، بازیکن ، خارجی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار