لیگ برتر به هفته سیزدهم نزدیک می شود در حالیکه تقریبا همه تیم ها با دنیایی از حاشیه به راه سخت خود در لیگ ادامه می دهند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران ، لیگ برتر دوازدهم در حالی ادامه پیدا می کند که سپاهان اصفهان با یک بازی کمتر در صدر جدول قرار دارد.

این گزارش حکایتی است از نگاهی کوتاه و مختصر به 18 تیم لیگ برتری و حاشیه هایی که در فصل دوازدهم آنها را احاطه کرد، بیشتر سعی شده است به حاشیه های اخیر این تیم ها پرداخته شود، حاشیه هایی که جزئی از دنیای خاص فوتبال است.

آمار نشان می دهد میزان حاشیه های هر تیم با جایگاهش در جدول مسابقات نسبتی عکس است.

تیم هایی که حاشیه کمتری دارند در کمال آرامش می توانند به عملکرد فنی و مطلوب خود دست پیدا کنند ولی در عوض تیم های با حاشیه بالاتر فرصتی برای نمایش فنی خود ندارند و در باتلاق همین حاشیه ها غرق می شوند.

بد نیست به ترتیب جایگزینی تیم ها در جدول مسابقات نگاهی به حاشیه های مهم رخ داده در آنها داشته باشیم.

** سپاهان اصفهان

طلایی پوشان اصفهان اگر چه در سال گذشته توانستند قهرمانی را از آن کنند ولی در این فصل با خروج بیشتر ستاره هایشان در ابتدای فصل تغییرات زیادی داشتند آن قدر زیاد که خیلی از کارشناسان گمان می کردند با این ضریب بالای تغییرات ،‌امکان موفقیت تیم سپاهان بسیار کم است.
سپاهانی ها اگر چه نمایش خوبی در مسابقات آسیایی نداشتند ولی در لیگ با یک بازی کمتر در رتبه اول قرار دارند و از 11 مسابقه، 21 امتیاز کسب کرده اند.


** نفت تهران

نفتی ها، سال گذشته هم نشان دادند که تیم خوبی هستند و در حد یک پدیده در لیگ می درخشند، نفتی ها در مهار حاشیه ها نیز هنر خوبی داشتند، اگر چه مشکلاتی در هر تیمی وجود دارد و تیم بدون مشکل اساسا وجود خارجی پیدا نمی کند ولی نفتی ها در حفظ آرامش یکی از تیم های خوب لیگ هستند.


** فجر سپاسی

بدون شک پدیده اصلی لیگ امسال تا به این جای مسابقات، فجر سپاسی است، فجری که با هدایت یاوری آرام و بی صدا تا به این جای مسابقات به خوبی پیش آمده است.
یکی از دلایل اصلی موفقیت فجر، همین عدم وجود حاشیه است.
فجری ها سربازان چندان شناخته شده ای ندارند ولی موفق بوده اند دم حاشیه را از تیم خود کوتاه کنند.

** تراکتور سازی تبریز

تراکتور سازی تبریز، نائب قهرمان لیگ گذشته بود، نائب قهرمانی که با قلعه نویی به آن نتیجه دست پیدا کرده بود و بعد از مدتی و پیش از شروع لیگ دوازدهم ژنرال از این تیم جدا شد.
جدا شد تا همین جدا شدن زمینه ساز بروز حاشیه هایی در تراکتور باشد، حاشیه هایی که به فصلی قبل تیم، زمان حضور قلعه نویی در این تیم و مسائل مالی و جدایی امیر خان بر می گردد، حاشیه هایی که تونی و تیمش را در ابتدا با مشکلاتی مواجه کرد که البته تراکتوری ها در ادامه عملکرد به مراتب بهتری داشتند و در پایان هفته دوازدهم در رتبه چهارم جدول قرار دارند.

** استقلال

بی شک حاشیه ها در تیم های بزرگ شکل وسیع تری پیدا می کنند استقلال و پرسپولیس نیز هیچ وقت از با تلاق حاشیه ها رهایی پیدانمی کنند.
حاشیه های مدیریتی سرخابی ها،‌ مشکلات قلعه نویی و مجیدی و حرکت آهسته استقلال به سمت صدر جدول در مسابقات لیگ از جمله اتفاقاتی بود که گهگاه نیمکت هواداران این تیم پرطرفدار را پر سر و صدا کرد.

** ملوان بندر انزلی

از قدیم گفته اند سری که درد نمی کند را دستمال نمی بندند.

ملوان بندر انزلی بعد از آن مشکلات فراوانش و بی پولی های گریبانگیرش، امسال با هدایتی اوضاع خوبی پیدا کرد.
ملوانی ها لیگ را خیلی خوب شروع کردند و حتی تا صدر جدول نیز پیش رفتند تا اینکه پور غلامی سرمربی تیم کنار گذاشته شد و احمد زاده به تیم بازگشت.
اگر چه هر دو سرمربی برای ملوان دلسوز و فنی هستند، ولی ملوان عملکرد بدی نداشت که نیازمند تغییر کادر فنی شده باشد.
بهر حال ملوان بی جهت خود را با شوک تعویض سرمربی مواجه کرد و حالا باید دید در ادامه مسابقات چه نتیجه ای برای این تیم رقم خواهد خورد.

** سایپا

سایپا تیم جوانگرای لیگ امسال است. تیمی که سرمربی‌اش اعتقاد داشت ممکن است چوب این جوانگرایی‌اش را بخورد.
سایپایی‌ها هم در کنترل حاشیه‌ها عملکرد خوبی داشته‌اند و با حاشیه چندان بزرگی درگیر نبوده‌اند.

* راه آهن شهر ری

راه آهنی‌ها برخلاف سال گذشته، امسال شرایط بهتری داشته‌اند اگرچه تغییرات مدیریتی به طور کلی در این تیم دیده شد ولی شاگردان علی دایی نشان داده‌اند که بد کار نکرده‌اند.
آن‌ها اگر خود را درگیر حاشیه‌هاي احتمالی و برخوردهای اخیر سرمربی‌شان با دیگر فوتبالی‌ها نکنند، پتانسیل این را دارند که به مراحل و جایگاه بالاتری نیز دست پیدا کنند.
جایگاهی که به نظر می‌رسد از جمله اهداف آقای گل جهان نیز باشد.

** فولاد

فولاد خوزستان عملکرد متفاوتی تا به این جای لیگ داشته است. فولادی‌ها تا چندی پیش خوب نتیجه نگرفته بودند و تا رتبه‌های انتهایی جدول هم پیش‌رفته بودند اما کم کم و با گذشت زمان شاگردان فرکی نتایج خوبی کسب کرده‌اند و خود را به نیمه جدول رساندند.

** صبا قم


صبا سال گذشته یکی از مدعیان قهرمانی و پدیده‌های لیگ بود. صباي قم با تغییر سرمربی مواجه شد تا به روزهای آینده‌اش امید داشته باشد.
صبا حاشیه دارد ولی شاگردان مرفاوی در تلاشند تا با پشت‌سر گذاشتن حاشیه‌ها جایگاه خوبی در جدول بیابند.

** پرسپولیس

تیم پرسپولیس تهران همواره نشان داده است که از جمله پر حاشیه‌ ترین تیم‌های لیگ بوده است.
پرسپولیس لیگ را خوب شروع نکرد، نتیجه نگرفتن‌های متوالی این تیم هواداران پرشور سرخ را ناراضی کرده بود. کم کم دامنه حاشیه‌ها به خود تیم پرسپولیس رسید و اختلافاتی میان ژوزه و کریمی رخ داد اختلافاتی که بی‌شک به ضرر تیم خواهد بود.
حاشیه‌های خاص شخص مدیریت این تیم با دیگران از جمله علی دایی نیز از جمله دیگر رشته‌هایی است که به رشته‌های گذشته حواشی این تیم اضافه می‌شود.
پرسپولیس اگرچه در هفته دوازدهم نتیجه گرفت ولی تا پشت سر گذاشتن بحران فاصله دارد.
این تیم باید شرایط داخلی و سکوی هوادارانش را آرام کند تا به روزهای اوج خود بازگردد.

** پیکان

پیکان تیم تازه به لیگ برتر رسیده، با سرمربی که در فصل قبل یکی از موفق‌ترین‌ها بود در این لیگ آهسته قدم بر می‌دارد.
آن‌ها رتبه دوازدهم را از آن خود کرده‌اند و سعی دارند تا دیگر وارد حواشی نشوند، چرا که اگر دل به دامان حواشی بسپارند تا نقطه‌های انتهایی جدول پیش خواهند رفت.

** آلومینیوم هرمزگان

آلومینیوم هرمزگان نیز یکی دیگر از تیم‌هایی است که حاشیه زیادی ندارد و نتیجه نگرفتن‌های میثاقیان و بی‌تجربگی بازیکنانش یکی از دلایل اصلی است که به قعر جدول نزدیک باشند.

** مس کرمان

مس کرمان یکی از پرحاشیه‌ ترین تیم‌ها بوده است قاسمپور در این تیم خیلی خوب عمل نکرد ولی نتایج چندان بدی هم کسب نکرد اما هواداران و سکوها خیلی وقت ها با شعارهایشان تیم را تا مرز حواشی نزدیک کردند.
مسی‌ها با تغییر مدیریت و این هواداران حساس باید مراقب باشند تا اسیر حاشیه‌ها نشوند.

** داماش گیلان

داماش و عابدینی و دنیای تغییر سرمربی و گاها مشکلات‌های مالی از جمله حواشی رنگارنگی است که داماش را به سمت قعر جدول نزدیک کرد.

** ذوب آهن اصفهان

ذوب آهن اصفهان که روزهای پیش شرایط خوبی داشت با مشکلات مالی و شوک تعویض سرمربی هم چنان یکی از مدعیان سقوط است. سقوطی که مناسب تیمی با عظمت نام ذوب آهن نیست.

** گهر درود

گهر شاید یکی از ناشناس‌ترین تیم‌های لیگ باشد که مشکلات اسپانسر و مدیریت و مسائل مربوط به مالکیت این تیم، اگر حل شود جوانان با انگیزه گهر، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.

** صنعت نفت آبادان

نفت آبادان بازنده اصلی لیگ است با دنیایی از حواشی از تعویض سرمربی گرفته تا بی‌انگیزگی مهره‌ها.
نفتی‌ها اگر با سرمربی جدید خود هم نجنبند فرصتی برای فرار از قعر نشینی نخواهند داشت./آق
برچسب ها: فوتبال ، لیگ برتر ، حاشیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار