برای رابطه با آمریکا رهبری باید اجازه بدهند، وزیر ارشاد برش ندارد، احمدی نژاد به کهریزک می رود؟!، رعایت حجاب از سوی خانواده مسوولان، برخورد با «یک خانواده محترم»، جمشید بسم‌الله را به عنوان بالاترین مقام اقتصادی دولت تعیین کنید، و ...از مهمترین اخبار ویژه روزنامه های پنجشنبه است.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، اخبار ویژه روزنامه های امروز پنجشنبه را در اینجا می توانید بخوانید:

روزنامه کیهان:

فهمي هويدي:

آقاي مرسي! انقلاب مصر براي دوستي با اسرائيل نبود

يك تحليلگر ارشد مصر محمد مرسي را به خاطر نگارش نامه صميمانه به رئيس رژيم صهيونيستي مورد سرزنش قرار داد و آن را مغاير با آرمان هاي انقلاب مصر توصيف كرد.

فهمي هويدي در روزنامه السفير نوشت: جاي هيچ ترديد نيست كه استوارنامه سفير جديد مصر در اسرائيل چيزي جز افتضاح بروكراتيك براي مصر نبود كه باعث شد محمد مرسي، رئيس جمهوري مصر در تنگناي شديد قرار بگيرد به ذهن كسي نمي رسيد كه رئيس جمهور منتخب مصر پس از انقلاب، شيمون پرز را با عبارت «عزيز و دوست بزرگ من» خطاب قرار دهد و بگويد بسيار تمايل دارم كه روابط محبت آميز موجود ميان خود را گسترش دهم تا شانس به هر دويمان روي آورد. اين در حالي است كه ملت مصر با انقلاب خود آن مرحله اي كه همه چيز از خارج به كشور ديكته مي شد را سپري كرد و اكنون مي خواهد نظام جديدي پايه ريزي كند كه كرامت مصري ها در آن حفظ شود.

وي در ادامه اين تحليل خاطر نشان كرد: به رغم اين كه من از جمله كساني هستم كه مي گويم مصر نبايد در تل آويو تا زماني كه رژيم عبري بر سياست هاي توسعه طلبانه اش اصرار مي كند و سرزمين هاي عربي را تحت اشغال خود دارد و حقوق ملت فلسطين را رد مي كند، سفير داشته باشد، اما توقع اين را هم ندارم كه مصر روابط خود را با اسرائيل كاملا قطع كند و توافق نامه كمپ ديويد را لغو كند و به خاطر آن وارد جنگ شود. با اين حال تصور مي كرديم كه طبيعي باشد مصر پس از انقلاب با ادبيات كج دار و مريز با طرف اسرائيلي صحبت كند و حداقل ادبيات نظام سابق را به كار ببرد. حداقل انتظار مي رفت به گونه اي صحبت كند كه اسرائيل اين گونه برداشت نكند كه مصر دوست و هم پيمان آن است.

هويدي با اشاره به اينكه دولت جديد مصر تحت فشار آمريكا و اروپاست و به همين دليل مي كوشد با اسرائيل مدارا كند، نوشت: لااقل مثل الگوي تركيه رفتار مي كرديد كه توانست در روابط خود با اسرائيل تجديدنظر كند و اراده مستقل داشته باشد. ملت مصر از سال 1979 و توافقنامه كمپ ديويد هرگز با اسرائيل آشتي نكرده است.

اين تحليلگر مصري درباره علني شدن نامه محمد مرسي مي نويسد: از زماني كه روابط ديپلماتيك مصر و اسرائيل پس از معاهده صلح در سال 1979 برقرار شد، مصر تاكنون شش سفير به تل آويو فرستاده، اما اين نخستين بار است كه روزنامه هاي اسرائيلي استوارنامه سفير مصر در دولت عبري را منتشر مي كنند. نمي توانيم به راحتي بپذيريم كه اين مساله تصادفي بوده است. شايد اين نامه تعمدا منتشر شده تا محمد مرسي، رئيس جمهوري مصر گرفتار شود و چهره اش در برابر جهان عرب و اسلام مخدوش شود و به افكار عمومي بگويند كه رئيس جمهوري مصر بعد از انقلاب چيزي جز نسخه اي از رئيس جمهوري قبل از انقلاب نيست و هيچ تفاوت با او جز در ريش سفيدش ندارد. با اين حال شكي ندارم كه كساني كه اين نامه را منتشر كردند مي خواستند اين پيام را به همه اعراب و مسلمانان برسانند كه رئيس جمهوري كه مي بيند كسي است كه از «اخوان المسلميني» آمده كه در سال 1948 با اسرائيل جنگيد و همچنان در غزه و ديگر كشورهاي جهان بال و پر دارد، او با خطاب قرار دادن رئيس جمهوري اسرائيل با عبارت «دوست بزرگ» پيام صلح و دوستي فرستاد. گويي كه مي خواسته از گذشته خود و جماعتش عذرخواهي كند و از آنها ملتمسانه بخواهد كه او را ببخشند مورد لطف و مرحمت خود قرار دهند و روابط محبت آميز و رضايت بخش و نزديكي با او بنا كنند.

به گزارش ديپلماسي ايراني، فهمي هويدي در پايان مي نويسد: نمي توانم مخفي كنم وقتي كه پرزيدنت محمد مرسي در نيويورك گفت كه مشكلي با معاهده كمپ ديويد ندارم تا چه اندازه افسرده شدم. فكر مي كردم كه او نيز همانند هر مصري با اين معاهده مشكل داشته باشد. اما محافظه كاري كردم و چيزي نگفتم تا اين كه شنيدم سخنگوي رئيس جمهوري و سفير جديد مصر در اسرائيل مي گويند كه مصر به همه بندهاي معاهده كمپ ديويد پايبند است. برخي از ديپلمات ها گفتند كه آن عبارت نه متوجه اسرائيل بلكه متوجه ايالات متحده و آمريكا و اتحاديه اروپا بود كه از بابت او مطمئن شوند. حتي اگر اين هم صحيح باشد هيچ دليلي ندارد كه جناب پرزيدنت نامه فدايت شوم و به حد افراط اطمينان بخش براي اسرائيل بنويسد. در حالي كه او همواره مورد حمايت و پشتيباني ملت مصر و اعراب بوده است. ايشان حتي توجه نكرد كه سرزمين هاي فلسطيني همچنان تحت اشغال است. به هيچ وجه شايسته مصر نيست كه رئيس جمهور آن با اين واژه ها دشمن ملت مصر، اعراب و مسلمانان را خطاب قرار دهد و تا اين اندازه محافظه كاري به خرج دهد.


هالوي: آمريكا در دامي گرفتار شده كه براي ملت ايران پهن كرد

رئيس اسبق سرويس جاسوسي موساد مي گويد مردم ايران خشمي عميق نسبت به آمريكا دارند و آمريكا به خاطر سوابق منفي اش، گزينه هاي محدودي در مقابل ايران دارد.

افرايم هالوي در مصاحبه با المانيتور گفت: ايران دشمن است اما با اين دشمن بايد عميق تر برخورد كرد.

او با انتقاد از برخورد غرب با ايران پيش از انقلاب اسلامي گفته است: حكومت ايران پيش از انقلاب اسلامي سكولار بود و دولت محمد مصدق، نخست وزير وقت، در سال 1953 (مرداد 1332) با كودتاي سازمان هاي جاسوسي بريتانيا و آمريكا سرنگون شد و اين دو سازمان در دوره جنگ سرد ( با اتحاد جماهير شوروي) ايران را به عنوان شريك حساب نكردندو باعث خشمي عميق در اذهان ايرانيان شدند.

رئيس پيشين موساد با يادآ وري اين برخورد غرب نسبت به ايران، تصريح كرده است: حادثه گروگان گيري ديپلمات هاي آمريكايي در سفارت واشنگتن در تهران در سال 1979 نتيجه انفجار خشم و آزردگي ملت ايران بود.

هالوي افزود: خوب بود اگر سرنگون كردن حكومت ايران امكانپذير بود اما اكنون آمريكا در دامي گرفتار شده كه با نحوه رفتار با ايران طي سالهاي گذشته براي خود پهن كرده است. آمريكا ايران را محور شرارت ناميد. ايالات متحده در نتيجه گزينه هاي خود در قبال ايران را روز به روز محدودتر و كمتر مي كند.

او در پاسخ به اين سوال كه آيا نتيجه تلاش هاي گاه به گاه دولت هاي آمريكا براي برقراري روابط با ايران از جمله عذرخواهي مادلين آلبرايت، وزير امور خارجه بيل كلينتون، بابت نقش آمريكا در سرنگوني دولت مصدق را وارونه مي بيند، با لحني انتقادي گفته است: ظرفيت دولت آمريكا در برخورد با دشمنان محدود است بدون اين كه ايدئولوژي آن ها را بپذيرد و اين طرز برخورد مانعي براي طرف مقابل ايجاد مي كند.

افرايم هالوي در زمان صدارت سه نخست وزير اسرائيل، رئيس موساد بوده است و مذاكرات محرمانه اي با حسين، پادشاه پيشين اردن را هدايت كرد كه راه را براي پيمان سازش در سال 1994 همواره كرد. او سابقه 40 سال فعاليت كاري در دولت هاي مختلف اسرائيل را تجربه كرده و تا سال 1995 زمان ترور اسحاق رابين، نخست وزير وقت اسرائيل، رئيس موساد بود.

وي با اشاره به اين سابقه 40 ساله مي گويد: طي اين سال ها دريافته ام براي آن كه بتوان در زمينه مقابله با دشمنان موثر واقع شد بايد از دو توانمندي ضروري برخوردار بود. نخست آن كه در صورت لزوم بتواني با زور بر آنها غلبه كني و دوم اينكه هر آن چه در توان داري را به كاري بگيري تا به ذهن آنها رخنه كرده و تلاش نمايي از زاويه نگاه آنها اوضاع را بنگري و ببيني آيا اصلا وجوه مشتركي وجود دارد يا خير. در سال هاي گذشته در زمينه غلبه از طريق زور تأكيد فراواني شده اما آنچه مورد غفلت قرار گرفته، تلاش براي درك دشمنان است.

وي با اشاره به تحريم ها و دفاع از آن ها براي فشار عليه ملت ايران گفت: چنانچه هدف اعمال فشار براي كشاندن طرف مقابل به پاي ميز مذاكره است، پس بايد لفاظي ها و حرف زدن ها شكل ديگري به خود بگيرد. ما بايد طرز فكر و قوانين بازي را عوض كنيم و پيش دستي نماييم. ما نبايد واژه خط قرمز را به كار ببريم. البته بايد جلوي تبديل شدن ايران به يك قدرت هسته اي را گرفت و موجوديت اسرائيل را نيز تضمين كرد.

رئيس پيشين موساد گفته است كه بنيامين نتانياهو با سخن گفتن از بمباران ايران، نتوانسته افكارعمومي اسرائيل را براي حمله به ايران متقاعد كند.


اپوزيسيون 100 دست آفتابه لگن هيچي!

محافل اپوزيسيون همچنان با وحشت از نفوذ گسترده نيروهاي اطلاعاتي ايران در ميان گروهك هاي ضد انقلاب خبر مي دهند.

يكي از نويسندگان سايت هاي بالاترين و گويانيوز و خودنويس در اين باره هشدار داد: چند روز قبل خبري خواندم مبني بر اينكه وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي تلاش و سرمايه گذاري گسترده اي براي نفوذ در ميان اپوزيسيون خارج كشور آغاز كرده است. به نظر مي آيد، جمهوري اسلامي نه تنها چنين پروژه اي را از مدتها قبل كليد زده بلكه در اين كار بسيار هم موفق بوده است. نگاهي به روند شكل گيري جريانات و گروه هاي سياسي هم سو و برگزاري انواع و اقسام كنفرانس، كنگره و شوراهاي متوالي و متوازي كه ظاهرا هركدام با دست آويزي متفاوت به ميان آمده اند نشان مي دهد كه استراتژي رژيم ايجاد سردرگمي و رقابت حذفي در ميان اپوزيسيون خارج كشور مي باشد.

«امين -م» ادامه مي دهد: البته هرگز اين ادعا را نداريم كه افراد و شخصيت هاي حاضر در اين گروه ها و جريانات سياسي همگي وابسته به جمهوري اسلامي مي باشند بلكه منظور، (گروهي از) ايجادكنندگان و گردانندگان اصلي پشت پرده چنين جرياناتي مي باشد كه همواره مورد سوال بوده است و حساب افراد از حساب انرژي محركه و منبع مولد توليدات سياسي بي اثر به حال اپوزيسيون و روند مبارزه، از همديگر كاملا جدا مي باشد.

وي اضافه كرد: جمهوري اسلامي تلاش داشته تا اپوزيسيون را از چشم مردم بيندازد و باعث واگرايي در ميان اين گروه ها شود و البته در اين راه موفق نيز بوده است. به عنوان مثال ببينيد طي يك سال اخير ميان طيف سلطنت طلبان چه انشقاق عظيم و عجيبي رخ داده است. اين گروه كه تا يك سال قبل حول محور شاهزاده رضا پهلوي جمع بودند ناگهان به گروه هاي كوچكي نظير هواداران راستين شاهزاده رضا پهلوي، سلطنت طلبان، پادشاهي پارلماني طلبان، پهلوي طلبان و گروه هاي ريز و درشت ديگر تبديل شده اند، يا اينكه اگر نگاهي به روند شكل گيري شبكه سكولارهاي سبز بيندازيم كه حقيقتا در نوع خود حركت بسيار موثري بود و توانست نور اميدي در دل نيروهاي سكولار انداخته و تا حدود زيادي آنها را گرد يك ميز جمع نمايد، ناگهان با پديده هايي موازي با خود همچون سكولار دموكرات، سكولار فدرال، سكولاريزم و دموكراسي و حقوق بشر براي ايران، كنگره دموكراسي خواهان سبز ايران و... روبرو مي شود، حزب مشروطه كه حزبي ريشه دار و قديمي مي باشد ناگهان مواجه با انبوهي از گروه هاي ريز و درشتي مي گردد كه كلمه مشروطه را با خود يدك مي كشند نظير سازمان پرچمداران انقلاب مشروطيت، سازمان مشروطه خواهان ايران خط مقدم و... جبهه ملي را نگاه كنيد كه با انبوه احزاب و تشكل هاي رنگارنگ ملي رو به رو مي باشد نظير سازمان جوانان جبهه ملي خارج كشور، اتحاديه ملي براي دموكراسي ايران، جبهه ملي با پيشوندها و پسوندهاي فراوان و شاخه هاي مختلف و... و همين گونه سازمان ها و تشكل هايي با اسامي دموكراتيك و دموكراسي و جبهه و جنبش نظير جبهه آزاديخواهان مردم ايران، جنبش بختياري، جنبش رهايي بخش لرستان، جنبش آذربايجان، جنبش كوروش، جبهه متحد بلوچستان و جنبش فرزندان رستم و زال و الي آخر كه در همه آنها نه تشكيل دهندگان گروه ها معلوم هستند و نه اعضاي آنها.

همكار سايت خودنويس در پايان هشدار داد: با اين تفاسير و با اين همه نفوذ و پيشروي تفكري كه از طرف اتاق فكر وزارت اطلاعات جمهوري اسلامي طراحي و به مورد اجرا گذاشته شده است، اگر اندكي دير به خود آييم از اپوزيسيون ريشه دار خارج كشور، اثري باقي نخواهد ماند و به جاي آنها گروه ها و افراد دست ساز رژيم جايگزين خواهند شد. اگر به خود نيامده و درصدد جلوگيري از نفوذ فيزيكي و پيشروي جمهوري اسلامي برنياييم، ديري نخواهد پاييد كه نه از تاك نشان ماند و نه از تاك نشان.


روزنامه تهران امروز:

برای رابطه با آمریکا رهبری باید اجازه بدهند

اظهارات اخير مقامات آمريكا درباره مذاكره با ايران با واكنش چهره‌هاي سياسي مواجه شده است. از جمله اينكه حجت‌الاسلام محمدتقی رهبر مي‌گويد: براي رابطه با آمريكا رهبري بايد اجازه بدهند.

وي اظهار داشت: افرادی هستند که هنوز فکر می‌کنند آمریکا آدم شده اما نتیجه عمل آمریکا چیز دیگری را نشان می‌دهد. تنها رهبر معظم انقلاب و ملت ایران می‌توانند در مورد رابطه با آمریکا نظر دهند و سایر سخنان تنها شخصی است. نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط با آمریکا تنها با اجازه رهبر معظم انقلاب امکان پذیر است‌ و احدی اجازه دخالت در این مقوله را ندارد. رهبر خاطرنشان كرد: افرادی هستند که هنوز فکر می‌کنند آمریکا آدم شده اما نتیجه عمل آمریکا چیز دیگری را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: آمریکا منافقین را که دست‌شان به خون هزاران نفر آلوده است، از لیست تروریست خارج کرد و این موضوع نشان‌دهنده این است که هنوز به اشتباهات گذشته خود در مورد ایران پی نبرده است. نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی ادامه داد: تنها رهبر معظم انقلاب و ملت ایران می‌توانند در مورد رابطه با آمریکا نظر دهند و سایر سخنان تنها شخصی است. وی گفت: ما برای ارتباط با آمریکا هیچ‌گونه ذلت و خواری را نمی‌پذیریم چرا که اعتقاد داریم ارتباط باید بر اساس عظمت مردم ایران شکل بگیرد.

رهبر در مورد نیاز امروز جامعه در خصوص افزایش نسل در ایران گفت: کاهش جمعیت ایران تنها بر اساس افکار طاغوتی شکل گرفته و ارزشی ندارد. رهبر بیان کرد: مسئولان اجرایی کشور نیز بدانند که باید برای افزایش جمعیت و نیاز جوانان آینده از هم‌اکنون امکانات لازم را تدارک ببینند. وی اشاره‌ای به وجود برخی از مشکلات موجود در دانشگاه‌ها کرد و گفت: روحیه اسلامی باید در دانشگاه‌ها تقویت شود و گروهی از اساتید دانشگاه اصفهان نیز برای این امر اعلام آمادگی كرده‌اند. امام جمعه موقت اصفهان گفت: باطن و ظاهر دانشگاه‌ها باید اسلامي‌‌ شود و این مقوله، نیاز امروز مراکز علمی ماست.


جمشید بسم‌الله را به عنوان بالاترین مقام اقتصادی دولت تعیین کنید

به‌دنبال طرح برخي مسائل از جمله نقش فردي به نام «جمشيد بسم‌الله» از سوي دولت، عباس عبدي از چهره‌هاي اصلاح‌طلب طي يادداشتي به اين موضوع پرداخت.

او در اين رابطه در روزنامه اصلاح‌طلب «اعتماد» نوشت: معاون اول دولت، طی سخنانی مدعی شد که فردی به نام جمشید بسم‌الله به تنهایی قیمت ارز را تعیین می‌کرده است.

بنابراین پیشنهاد می‌شود که این فرد را به عنوان بالاترین مقام اقتصادی دولت تعیین کرد یا حداقل او را به عنوان مشاور عالی دولت در امور ارز منصوب کرد تا قیمت ارز را تعیین کند تا هیچ نیازی به این همه بگیر و ببند و نیز خسارت‌های متعدد اقتصادی وجود نداشته باشد. اگر واقعا گوینده در این ادعا صادق است، بفرمایید؛ بسم‌الله.

من به عنوان یک شهروند راضی هستم به این فرد هر چقدر حقوق می‌خواهد پرداخت کنند، ماهی یک میلیون دلار، اگر کم است پنج میلیون دلار هم بدهند، کار او ارزش آن را دارد. گمان نمی‌کنم که دیگران هم مخالف این مبلغ از پرداخت باشند.

وي ادامه داد: نکته‌ای که آقای معاون توجه نكرده‌اند این است که سطح دولت و کارایی وزارت اقتصاد و بانک مرکزی و ده‌ها سازمان عریض و طویل دیگر و هزاران نیروی بازرسی و نظارت و... را در اداره امور کشور چنان توصیف کرده که گویی قدرت یک نفر گمنام به نام جمشید بسم‌الله در تعیین قیمت ارز، بیش از همه این دستگاه‌هاست. به علاوه اگر این فرد قیمت ارز را تعیین می‌کرد، در این صورت از او بخواهید که قیمت را کاهش دهد، الان که او دست شماست، نکند از طرف دولت علاقه‌ای به پایین آوردن قیمت ارز وجود ندارد؟ از سوی دیگر، حالا که او بازداشت است، چه کسی قیمت ارز را تعیین می‌کند؟


نمی توان تضمین داد فساد مالی دوباره اتفاق نیفتد

حجت‌الاسلام مصطفي پورمحمدي رئيس سازمان بازرسي كل كشور درباره فساد بانكي سه هزار ميلياردي گفت: در این پرونده 2 بانک دولتی و یک بانک خصوصی دخیل بودند شما به این فکر کنید که اگر اموال این گروه ضبط نمی‌شد و کنترل نمی‌شد هر سه بانک ورشکست می‌شدند و به این فکر کنید که با ورشکست شدن این 3 بانک 3 بنگاه اقتصادی زمین می‌خورد.

رئيس سازمان بازرسی کل کشور گفت: وقتی در یک نظام اقتصادی مراقبت ضعیف باشد، هیچ کس نباید خیالش راحت باشد. باید تلاش کنیم تا چنین اتفاقاتی (اختلاس 3هزار میلیاردی) دیگر رخ ندهد اما من تضمینی برای هیچ‌یک از پرونده‌ها نمی‌دهم. وي افزود: از گذشته همه می‌دانستیم که سیستم بانکی دچار نقایصی است به‌طوری که آقای رئیس‌جمهور در برخی از گزارش‌های خود عنوان کرده بود که می‌دانیم سیستم بانکی ناکارآمد است، ایشان در مبحث تحول اقتصادی هم پیوسته عنوان کرده بودند که ما قرار است جهت اصلاح سیستم بانکی قدم برداریم.


اگر بیاییم برای برد می‌آییم نه باخت!

اسحاق جهانگيري كه از جمله نامزدهاي جريان اصلاحات در انتخابات رياست‌جمهوري يازدهم است در تازه‌ترين گفت‌وگوي خود از احتمال برد اين جريان در رقابت انتخاباتي آينده خبر داد.

وي به روزنامه اصلاح‌طلب آرمان گفت: اصلاح‌طلبان یک واقعیت خدشه‌ناپذیر انتخابات هستند و اگر در انتخابات وارد شوند، با این انگیزه می‌آیند که انتخابات را ببرند نه اینکه ببازند.

وزير دولت اصلاحات معتقد است: بحث تنور گرم‌ کردن از سوی گروهی مطرح می‌شود که یا نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند یا تصورشان این است که انتخابات به صورت شکلی برگزار می‌شود.

من بعید می‌دانم کسی در جامعه باشد که راجع به اصلاح‌طلبانی که اکثریت مجلس سوم را داشتند و در مجلس پنجم اقلیت تاثیرگذار و مجلس ششم، اکثریت مطلق بوده‌اند و در ریاست‌جمهوری آقای خاتمی را داشتند و حتی چهره فراجناحی آقای‌ هاشمی را داشتند، بگوید که برای گرم کردن تنور انتخابات آمده‌اند؛ نه آنها کسانی نیستند که برای گرم کردن تنور انتخابات بیایند بر خلاف نظر كارشناسان،‌جهانگيري مي‌گويد: در دوران آقای خاتمی بیش از سیاست به اقتصاد پرداخته شد و اگر قرار باشد ارزیابی از دولت خاتمی انجام شود موفقیت‌های آن دولت در بخش اقتصادی بیش از بخش سیاسی بود.

علت این است که در آن دوره، موضوع اقتصاد موضوع اصلی بود. اين عضو حزب كارگزاران خاطرنشان كرد: تصورم این است که رقابت اصلی بین اصلاح‌طلبان و اصولگرایان است، چون این جریان‌ها، جریان‌های ریشه‌دار هستند.



روزنامه قدس:

احمدی‌نژاد را عصبی نکنید

روح ا... حسینیان، نماینده مردم تهران گفت: متاسفانه عده‌ای از نقطه ضعف احمدی نژاد که لجاجت و عصبانیت است سوء استفاده می‌کنند تا وی را به حالت عصبانیت و لجاجت بیشتری بکشانند که این به صلاح کشور نیست.

«جمشید بسم‌ا...» را شناسایی کنید

فاطر نیوز با انتشار عکسهایی از سبزه میدان پاتوق دلالان ارز، از مردم خواسته تا جمشید بسم ا... را که به گفته معاون اول رئیس جمهور نرخ ارز را بالا و پایین می برد ، شناسایی کنند.

نظر آقاتهرانی درباره بازدید ازاوین

مرتضی آقا تهرانی، نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا شما بازدید از زندان اوین را کاری درست می‌دانید، گفت: این مساله را مساله جدی نظام نمی‌دانم، مشکلات ما جدی‌تر و مهم‌تر است.

بازدید از زندان با مجوز قوه قضاییه

محمدتقی رهبر در واکنش به نامه اخیر رییس جمهور به رییس قوه قضاییه گفت: نظر به اینکه زندان در اختیار قوه قضاییه است باید بازدید از زندان با هماهنگی قوه قضاییه باشد.

رعایت حجاب از سوی خانواده مسوولان

فاطمه آلیا، عضو فراکسیون زنان گفت:مسوولان و خانواده‌های آنان موضوع عفاف و حجاب را رعایت کنند تا بتوان این موضوع را در جامعه نهادینه کرد.

برخورد با «یک خانواده محترم»

محمد حسینی، وزیر ارشاد با اشاره به اکران غیرقانونی فیلم «یک خانواده محترم» در جشنواره‌های خارجی گفت: اکران این فیلم در جشنواره‌های خارجی کاملا غیرقانونی و خودسرانه بوده است و به طور حتم با عوامل این اقدام برخورد خواهد شد.

تحقیق وتفحص ازسازمان اوقاف

غلامعلی جعفرزاده، نماینده مجلس با بیان این که مردم در مراجعات خود به نمایندگان مجلس نسبت به بقعه‌ها و امامزاده‌ها ابهاماتی دارند، گفت: طرح تحقیق و تفحص از سازمان اوقاف و امورخیریه کشور بعد از سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه کلید می‌خورد.

احمدی نژاد به کهریزک می رود؟!

صادق زیباکلام با اشاره به مساله درخواست رئیس جمهور برای بازدید از زندان اوین، گفت: آنچه باعث قضاوت نهایی ما در مورد این اقدام آقای احمدی نژاد خواهد شد، در حقیقت عملکرد و موضع گیریهای بعدی وی است.

به عبارت دیگر آیا بعد از اینکه وی به زندان اوین رفت، به کهریزک خواهد رفت؟ آیا وی می خواهد سوالات جدی از متهم ردیف اول در پرونده کهریزک بپرسد؟

توقع اصلاح‌طلبان

اسحاق جهانگیری، وزیر صنایع دولت اصلاحات گفت:توقع اصلاح‌طلبان این است که پالسی فرستاده شود تا فضای بی‌اخلاقی که علیه اصلاح‌طلبان راه افتاده است، اصلاح شود.

کار افراد بیمار است

میرکاظمی نماینده مجلس در رابطه با انفجار خط لوله گاز در شهرستان شوش گفت:اقدام انفجار در خط لوله انرژی کشورمان اقدام تروریستی نیست بلکه افرادی بخاطر عصبانیت این اقدامات را انجام می‌دهندو تنها برخی از افرادی که از بیماری عصبی رنج می‌برند هر از چندگاهی در کشور اقدام به چنین حرکاتی می‌کنند

پیشنهاد «سلطان پرش جهان» به دبیرکل

«فلیکس باومگارتنر» چترباز اتریشی که در رکوردشکنی اخیر خود موفق به پرش از لبه فضا، شکستن دیوار صوتی و ثبت رکورد طولانی ترین سقوط آزاد شده است، در دیدار با دبیرکل سازمان ملل به بان کی مون پیشنهاد کرد چتربازی و سقوط آزاد را یاد بگیرد.

شبیه حافظ اسد در ترکیه

به تازگی در رسانه ها، تصویر پیرمرد اهل ترکیه منتشر شده که چهره اش بسیار شبیه حافظ اسد رئیس جمهور سابق سوریه است.وی در کنار یکی از اردوگاه های آوارگان سوریه در خاک ترکیه دیده شده است.

وزیر ارشاد برش ندارد

احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگ مجلس در پاسخ به سوالاتی در خصوص فرهنگ گفت: وزیر ارشاد آدم خوبی هستند اما برش لازم را ندارند.



روزنامه جمهوری اسلامی:


* سايت "صراط" در گزارشي تحت عنوان "آمريكائي‌ها در شهرك غرب لانه كرده اند" با اشاره به تأسيس "مجتمع مسكوني شهرك غرب" در شمال غربي تهران، با طراحي و معماري مهندسان آمريكايي و براساس مدل نمونه برج‌هاي مسكوني آمريكايي ساخته شد و به همين دليل نام اين شهرك غرب گذارده شد و اتباع آمريكا در اين منطقه سكني داده شدند، نوشت: حالا كه سالهاست اين منطقه تهران از زير سايه اجنبي‌ها خارج شده، امروز اگر چه آمريكائي‌ها و غربي‌ها از اين شهرك بار سفر بسته‌اند ولي متأسفانه مسئولان فرهنگي كشور نتوانسته‌اند فرهنگ غربي را از اين شهرك بزدايند و خون تمدن و فرهنگ ايراني اسلامي را در رگهاي اين شهرك آمريكايي ساز تزريق كنند.

صراط در يك گزارش تصويري حال و هواي امروز اين منطقه تهران را جهت اطلاع مسئولان فرهنگي به نمايش گذاشت و البته به خاطر انتشار اين صحنه‌ها از مخاطبان خود پوزش طلبيد.



* حجت الاسلام كاظم صديقي مي‌گويد: "عبادت بدون پذيرش نظام، راه شيطان است".

امام جمعه موقت تهران دوشنبه شب در پنجمين سالروز رحلت آيت‌الله سيد جواد مدرسي در مسجد بياق خان بازار يزد با اشاره به سفر اخير رهبر انقلاب به استان خراسان شمالي گفت: همانگونه كه ايشان فرموده‌اند كسي كه عالم باشد ولي خود را از نظام كنار بكشد، تفكري سكولار دارد.

وي با استناد به اين سخن رهبر انقلاب و بدون آنكه به تفاوت ميان "سكولار" و يهودي يا شيطاني توجه كند، افزود: "تفكر دين بدون اداره جامعه، تفكري يهودي است و عبادت بدون پذيرش نظام، راه شيطان است".

اگر آقاي صديقي اين سخن را گفته باشد لازمه آن اينست كه از نظر ايشان، علماي بزرگي كه معتقد به حكومت اسلامي نيستند، يهودي هستند و راهشان راه شيطان است!


برای مشاهده مجله شبانه اینجا کلیک کنید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار