ادبيات علمي- تخيلي امروزه با توجه به وجود نقصاني با عنوان عدم ارتباط ميان بخش تاليف و دانشگاه در اين حوزه ادبي با اكراه وارد كتابخانه ها مي شود.

محمد قصاع، نويسنده در گفتگو با خبرنگار بخش ادبيات باشگاه خبرنگاران؛ با اشاره به اينكه امروزه ادبيات علمي- تخيلي با اكراه وارد كتابخانه ها مي شود؛ افزود: مولفان در حوزه ادبيات علمي- تخيلي فقط و فقط به خاطر عشق و علاقه به اين مبحث وارد مي شوند.
وي گفت: امروزه عدم ارتباط بين بخش تاليف آثار علمي- تخيلي و دانشگاه ها تبديل به نقصان حوزه ادبي مختص به اين آثار در كشور شده در صورتي كه اغلب نويسندگان بين المللي ادبيات علمي- تخيلي در زمره استادان دانشگاه قرار دارند.
اين نويسنده در بخش ديگري از سخنان خود به علاقه خاص خود به  نگارش آثار علمي- تخيلي اشاره كرد و اظهار داشت: ژانر علمي- تخيلي را بر اغلب ژانرهاي ادبي ترجيح مي دهم زيرا اين ژانر به عنوان نقطه تلاقي علم و  تخيل انسان را در زماني جلوتر از حال نگه داشته و جذابيت خاصي دارد.
قصاع در ادامه گفت: در ايران در حوزه كودك كارهاي تاليفي در ژانر علمي- تخيلي بسيار ضعيف بوده و در حوزه نوجوان اگرچه در خلق آثار ترجمه  اي تلاش فراواني شده و آثار تاليفي نيز رو به ازدياد هستند اما ترجمه به لحاظ اقتصادي از تاليف جلوتر است.
وي گفت: ادبيات علمي- تخيلي بايد وارد كلاس هاي درس شود./ص
برچسب ها: ادبیات ، علمی ، تخیلی ، مخاطب ، نگارش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار