نايب‌رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس با اشاره به برگزاري دور آخر مناظرات انتخابات رياست جمهوري آمريكا، گفت: اظهارات ميت رامني و باراك اوباما خيز برداشتن‌هاي سياسي براي خروج از يك دوره خواب استراتژيك است.

منصور حقيقت‌پور نماينده مردم اردبيل، نير و نمين در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به دور آخر مناظره نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا حول محور سياست خارجي اين كشور در قبال ايران، گفت: در صحنه معادلات منطقه‌اي، آمريكا ضربات سنگيني از ديپلماسي همه‌جانبه ايران در عراق، لبنان، فلسطين و حتي سوريه متحمل شده است كه اظهارات ميت رامني و باراك اوباما نشان از خيز برداشتن‌هاي سياسي براي خروج از يك دوره خواب استراتژيك است.

وي در ادامه با بيان اينكه اظهارات نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري آمريكا درباره سياست اين كشور نسبت به ايران، تنها مصرف داخلي دارد، افزود: جمهوري اسلامي ايران بازي‌هاي سياستمداران امريكايي را زياد ديده است اما اظهارات اخير نامزدهاي انتخابات رياست‌جمهوري ذره‌اي از مواضع  ايران در قبال اين كشور را تغيير نخواهد داد.

نايب رئيس كميسيون امنيت ملي با بيان اينكه انقلاب اسلامي يك ادبيات سياسي جديدي را در نظام بين‌الملل توليد كرده است، اظهار داشت:‌ كليد‌واژه‌هايي كه در اين ادبيات سياسي توليد شده، امروزه مدنظر 120 كشور عضو جنبش عدم تعهد است كه آنها اين ادبيات سياسي را ديكته مي‌كنند و به مفاد، اصول و پارادايم‌هاي آن معتقدند.

وي ادامه داد: در حال‌حاضر گفتمان‌هاي عدالت‌خواهي، تلاش در جهت برهم‌زدن يك جانبه‌گرايي، مقابله‌ با زورگويي، دفاع از فلسطين، برخورد با اسرائيل، فراگير شده كه اين گفتمان‌ها فكر توسعه‌طلبي آمريكايي‌ها را محاصره كرده است، لذا زماني كه آمريكايي‌ها مي‌بينند از همه جناح تحت فشار قرار دادند هذيان‌گويي و ياوه‌گويي را در دستور كار خود قرار دادند تا 4 راي بيشتر از مردم كسب كنند.

گفتني است؛ در حالی که تنها دو هفته به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقي‌مانده، باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا و میت رامنی، کاندیدای جمهوری‌خواه این انتخابات در سومین و آخرین مناظره انتخاباتی خود که  با محوریت سیاست خارجی آمریکا برگزار شد حضور يافتند.

ميت رامنی در  بخشي از این مناظره از اوباما خواست تا تحریم‌های ضد ایرانی را تشدید کند.

انتهاي پيام/


برچسب ها: انتخابات ، امریکا ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار