تعدادي از مهندسان جوان کرمانشاهي در ابتکاري جالب يک تن علوفه سبزغني شده را در مکاني به مساحت 40متر مربع توليد کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

روح الله خان بيگي مدير توليد مزرعه سبز زاگرس  گفت:  به دنیال خشکسالي هاي چند سال اخير کشور و بويژه استان کرمانشاه و کاهش شديد علوفه بعد از تحقيق و صرف هزينه هاي بسيار و آزمايشات متعدد اقدام به احداث مزرعه سرپوشيده اي کرديم که از طريق آن بتوان در تمامي فصول سال با کمترين ميزان مصرف آب و انرژي علوفه تازه و مرغوب جهت استفاده دام تهيه کرد.
وي با اشاره به تکنولوژي ساخت اين مزرعه گفت: اين مزرعه نمونه خارجي دارد اما نمونه اي که تيم ما احداث کرده داراي مزيت هاي بسيار زيادي نسبت به مشابه خارجي آن است از طرفي به لحاظ مالي نيز قابل مقايسه با مشابه خارجي نيست ضمن اينکه مزرعه ما کاملاً از تکنولوژي بومي استفاده کرده است و نمونه آن در کشور وجود ندارد.
مدير توليد "مزرعه سبز زاگرس" با اشاره به نمونه هاي توليد شده در اين مزرعه و مزيت هاي نسبي آن گفت: در اين مزرعه هر گونه علوفه اي که دام و طيور نياز داشته باشند قابل توليد است و تست هاي لازم در اين زمينه صورت گرفته ضمن اينکه هم اکنون مزرعه در حال توليد انبوه علوفه تازه جو است.
وي افزود: علوفه توليدي اين مزرعه هيدرو پونيک غني شده است و اين براي اولين بار در کشور است که علوفه توليدي بدون افزودني غني شده است. /س

برچسب ها: کرمانشاه ، علوفه ، جوان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.