کارشناس مذهبی و مسائل خانواده با بیان اینکه طلاق های عاطفی زوایای پنهان آسیب های اجتماعی را به همراه دارد، تصریح کرد: مراکز مشاوره در کاهش آمار طلاق عاطفی موثرند.

حجت الاسلام دهنوی، در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد   به ضرورت فعالیت های مراکز مشاوره ازدواج در کشور پرداخت و اظهار داشت:این مراکز می تواند جوانان را در مورد تشخیص معیارها و ملاک های ازدواج یاری کند .

وی یکی دیگر از فعالیت های مهم مراکز مشاوره را جلوه دادن نقاط مبهم طرفین برای یکدیگرعنوان کرد و خاطر نشان ساخت: آموزش ها و آگاهی دادن نسبت به زوایای پنهان امر ازدواج، شناخت و معرفت نسبت به اموری که در آینده ممکن است طرفین به دلیل تفاوت های فردی و اجتماعی به آنها مبتلا شوند، گفتگو و بررسی چالش های فراروی، تبادل فکر و اندیشه و ... نیز ازموارد دیگر راهکارهای مشاوران در ارایه افق و چشم انداز زندگی مشترک است.

دهنوی افزود: درواقع مراکز مشاوره به عنوان یک تلنگر می تواند افراد را در باز پیرایی وشناخت خلقیات و رفتارهای پنهان و آشکار فرد کمک کند واز سویی با روانشناسی چهره هر دو طرف را به لحاظ ظاهری نیزمحک بزند.

وی درادامه با بیان اینکه دوره های آموزشی و همایش های مرکز آستان مهر در آگاهی افزایی جوانان نسبت به مقوله ازدواج اثر بخش است،تصریح کرد: از انجا که موسسه خدمات مشاوره ای آستان قدس رضوی با کارشناسان برجسته ای در ارتباط است این مرکز به عنوان یک موسسه علمی، برنامه هایش برای جوانان در سن ازدواج جذاب و مناسب است.

حجت الاسلام دهنوی در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به تشکیل مراکز مشاوره در کشور در چند سال اخیر،آمار طلاق در کشور کاهش یافته است یا نه، گفت: بله تاثیرگذار بوده است، اما از آنجا که طلاق های غیرقانونی خیلی روی آمار اثر ندارد در این موضوع ما با یک طلاق دیگر به عنوان طلاق عاطفی نیز مواجه هستیم که این نوع طلاق آمار ندارد و خیلی نیز مهم است و برای چاره اندیشی در مورد این نوع طلاق که آسیب های پنهان بسیاری را نیز برای خانواده ها به دنبال دارد مراکز مشاور نقش کلیدی را ایفا می کنند.

شایان ذکر است سلسله همایش ها و مسابقات ملی «بهارزندگانی» توسط آستان مهر مرکزتخصصی خدمات مشاوره ای، آموزشی جوان، ازدواج و خانواده موسسه خدمات مشاوره ای، جوانان و پژوهش های اجتماعی آستان قدس رضوی همزمان با هفته پیوندآسمانی در 14 استان کشور برگزار می شود. /س 

برچسب ها: مشاوره ، کاهش ، آمار ، طلاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.