منابع آگاه اعلام کردند دادگاهي در کويت سه تن از نمايندگان سابق مخالف دولت در پارلمان را که به سبب انتقاد از امير تحت پيگرد قرار دارند، با قرار وثيقه و چهار فعال را که هفته گذشته پس از درگيري با نيروهاي پليس بازداشت شده بودند ، آزاد کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ اين سه نماينده سابق پنجشنبه به سبب ايراد سخناني در تجمع ده اکتبر بازداشت شده بودند.

مقامات قضايي سخنان اين سه نماينده را  در اين تجمع توهين به شيخ صباح الاحمد الصباح امير کويت توصيف کرده اند.

محمد الجمعه وکيل اين متهمان در صفحه توييتر خود نوشت فلاح الصواغ ،خالد طاحوس و بدر الداهوم  پس از نخستين جلسه دادگاه خود  با قرار وثيقه هفده هزار و هشتصد و پنجاه دلاري براي هريک ، آزاد شدند.

اين سه نماينده سابق به توهين به جايگاه امير به سبب هشدار دادن مستقيم به او در تجمعي مردمي متهم شده بودند.اين سه نماينده سابق پارلمان  به امير هشدار داده بودند اصلاح قانون انتخابات به تظاهرات منجر خواهد شد و به آشوب کشيده خواهد شد.

اما اين سه نماينده سابق اين اتهام را رد و اعلام کردند اين کار را با رعايت قوانين انجام داده اند . براساس قانون اساسي کويت ، انتقاد از امير کويت ممنوع است .

بنابراعلام مطبوعات محلي ، مقامات  احتمالا چندين نماينده سابق ديگر را براي بازجويي در چارچوب همين اتهام احضار خواهند کرد.چنانچه اين نمايندگان سابق مجرم شناخته شوند ، ممکن است به مجازات هاي سنگين زندان محکوم شوند.اين سه متهم در حالي که دستبند به دست و چشمانشان بسته بود با لباس زندانيان به جلسه دادگاه آمده بودند.

برچسب ها: دادگاه ، کویت ، پارلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار