کابینه کویت روز دوشنبه اعلام کرد تجمع بیش از بیست نفر در خیابان ها یا میدانها بدون کسب مجوز، ممنوع است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  خبرگزاری رویترز ، کابینه کویت در پایان نشست روز دوشنبه خود با انتشار بیانیه ای که خبرگزاری رسمی کویت (کونا) آن را پخش کرد اعلام کرد: «شهروندان نمی توانند تجمعی با حضور بیش از بیست نفر در خیابان ها یا میدان های عمومی تشکیل دهند مگر این که قبلا برای این کار از مقامات ذیربط مجوز دریافت کنند».
این بیانیه می افزاید: «نیروهای پلیس موظف هستند هرگونه تجمعی را که بدون مجوز برگزار شود متفرق کنند و لازم است در تجمعاتی که برای آن مجوز صادر می شود حضور داشته باشند و در صورتی که ادامه یافتن آن را موجب اخلال در امنیت یا نظم عمومی بدانند یا جرم یا رویدادی برخلاف منافع عمومی در آن روی دهد، شرکت کنندگان در آن را متفرق کنند».
در این بیانیه هدف از این تدابیر که وزارت کشور کویت اعلام کرده است، پرهیز از هرگونه تخلفی ذکر شده است که ممکن است منجر به اخلال در امنیت و نظم عمومی شود.
کابینه کویت از شهروندان این کشور خواست به قانون احترام بگذارند و امنیت شهروندان و نظم عمومی را حفظ کنند و دیدگاه خود را با روشهای مسالمت آمیز و متمدنانه بیان کنند.
کویت روز یکشنبه صحنه اعتراضات بی سابقه بود که به درخواست مخالفان دولت برگزار شد. مخالفان اعلام کردند بیش از پنجاه هزار نفر در اعتراض به تصمیم مقامات کویت برای تغییر نظام انتخاباتی شرکت کردند. در این اعتراضات دهها نفر زخمی و دهها نفر نیز بازداشت شدند.
برچسب ها: بین الملل ، کویت ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار