دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل گفت: برای اولین بار در اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل مداحان و هنرمندان عاشورایی کشور تجلیل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل /  ابراهیم طاهری صبح امروز در مراسم رونمایی از پوستر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل با اشاره به برخی از تفاوت‌های این اجلاس با 9 اجلاس قبلی افزود:‌ در این اجلاس برای اولین بار از یک نفر مداح شاخص و تاثیر‌گذار، یک نفر پژوهشگر در فرهنگ عاشورایی و یک نفر هنردمند برجسته در این ساحه تجلیل و تقدیر می‌شود.

وی گفت: این کار امسال با هدف تنوع‌بخشی به حوزه‌های مختلف صورت گرفته و امیدواریم این اقدامات زمینه تنوع‌بخشی به این حوزه را فراهم آورد.

دبیر دهمین اجلاس بین‌المللی پیر‌غلامان حسینی در اردبیل در بیان اهداف برگزاری این اجلاس نیز افزود: تبیین منویات مقام معظم رهبری در حوزه مداحی و آسیب‌شناسی این فعالیت کار‌آمد، شناساندن و تجلیل از پیر‌غلامان برجسته کشور و همچنین آشنایی آنها با شیوه‌ها و روش‌های جدید در حوزه مداحی از مهمترین اهداف این اجلاس است.

طاهری همچنین از برگزاری دو نشست و کارگاه علمی به عنوان برنامه جنبی این اجلاس خبر داد و گفت:‌ نشست اول با عنوان تبیین منشور رهبری در مداحی حقیقی و شناخت ابعاد حادثه عاشورا است و کارگاه نشست دوم نیز با هدف آسیب‌شناسی مداحی آن صورت می‌گیرد.

وی افزود:‌ در این اجلاس میهمانانی از پنج قاره کشور حضور خواهند داشت که علاوه بر تجلیل از 30 پیر‌غلام داخل و خارج از کشور یک چهره ویژه و پنج نفر برگزیده استانی نیز مورد تجلیل قرار خواهند گرفت./س 

برچسب ها: اردبیل ، تجلیل ، از ، مداحان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.