سمينار‌های آموزشی ـ پژوهشی «سوره‌شناسی قرآن‌ كريم» در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان ریيس جهاددانشگاهی استان زنجان با بیان این مطلب گفت: درميان مطالعات نوين قرآنی، «سوره‌شناسی» از تازهترين و كم‌شناختهترين زمينههايی است كه عرصه فراخ و بكری را پيش‌ روی جستجوگران و حقجويان كتاب حكيم خداوند قرارمیدهد.

عباسی افزود: دراين نوع مطالعه و ارتباط با قرآن‌كريم، سورهبندی قرآن هدفمند و حكيمانه و هر سوره نيز مجموعهای كاملاً منجسم است كه وحدت موضوعی و استقلال در رساندن پيام و هدايت در آن ديده میشود.

وی ادامه داد: اين نگاه و ارتباط با سورههای قرآن‌كريم در ميان آثار مفسران و قرآن‌شناسان بسيار نادر بوده و عمدتاً به دوره معاصر باز میگردد.

اين مقام مسئول تصريح كرد: به همين منظور، معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان زنجان با همكاری سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور، سمينار‌ آموزشی ـ پژوهشی «سوره‌شناسی قرآن» را طی سه جلسه برگزار می‌كند که اين سمينار آموزشی ـ پژوهشی ويژه دانشجويان، پژوهشگران و اساتيد دانشگاهی خواهد بود.

عباسی با اشاره به اينكه علاقه‌مندان می‌توانند تا پايان روز سوم آبان‌ماه امسال در اين سمينار ثبت‌نام كنند، عنوان كرد: اين سمينار طبق برنامه‌ريزی‌های به عمل آمده در روزهای جمعه 5 آبان مصادف با عيد سعيد قربان، شنبه 13 آبان روز عيد‌سعيد غدير‌خم و نيز روز جمعه 26 همين ماه هم‌زمان با روز نخست ماه محرم‌الحرام برگزار می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: به حاضران شركت‌كننده در اين دوره از سمينار آموزشی و پژوهشی گواهينامه معتبر قرآنی از سازمان فعاليت‌های قرآنی دانشجويان كشور ارائه خواهد شد./س

برچسب ها: نشست ، سوره ، شناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.