استيضاح وزير كشاورزي، سلامت گروگان‌هاي ايراني در سوريه، دفاع اقتصادی را در برابر جنگ نوين اقتصادی، دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 ، نشست خبري رئيس مجلس با دانشجويان علم و صنعت و اعتراض وکلای سوری به حذف شبکه‌های ایران از هاتبرد از مهمترين عناوين خبري روز دوشنبه گروه سياسي باشگاه خبرنگاران بود.

به گزارش گروه سياسي باشگاه خبرنگاران مهمترين عناوين خبري امروز(دوشنبه) به اين شرح است:


استیضاح خليليان منتفی شد
عضو هيئت‌رئيسه مجلس از جلسه مشترك لاريجاني و طراحان استيضاح وزير كشاورزي خبر داد و گفت: مقرر شد استيضاح كنندگان با تاكيد بر حق خود مبني بر استيضاح و بررسي مشكلات موجود در حوزه كشاورزي امضای خود را پس بگيرند و این استیضاح منتفی شود.



همکاري مجلس و دولت براي کنترل نرخ ارز در سطح بازار
رئيس کميسيون بودجه و برنامه‌ريزي با اشاره به نوسانات اخير بازار ارز و تلاش براي کنترل اين نوسانات گفت: اجراي طرح اتاق مبادلات ارزي نمونه‌اي از همکاري مجلس و دولت براي مديريت بازار ارز بود که به خوبي در حال اجرا است.



نوع مواجهه غرب با فعاليت هسته‌اي ايران مصداق بارز دشمني است/ اوباما و رامني تفاوتي براي ما ندارند
رئيس مجلس شوراي اسلامي، نوع مواجهه غرب با فعاليت صلح‌آميز هسته‌اي كشورمان را مصداق بارز دشمني استكبار جهاني طي سالهاي پس از پيروزي انقلاب اسلامي دانست.



گروگان‌هاي ايراني در سوريه در سلامت كامل هستند/ احتمال سفر هيئت پارلماني به قطر،‌ تركيه و سوريه
عضو كميته پيگيري وضعيت ايرانيان ربوده‌شده در سوريه از سلامت كامل تمام گروگان‌هاي ايراني خبر داد و گفت: روند مثبت مذاكرات نشان از رفع تهديدات احتمالي دارد، ضمن آنكه احتمالا هيئت پارلماني نيز سفري به قطر، تركيه و سوريه خواهند داشت.


استکبار جهاني براي رسيدن به اهداف خود به هيچ اصولي پايبند نيست
وزارت اطلاعات، در گزارشی به تشريح ابعاد جنگ سایبری دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران با استفاده از پیشرفته‏‌ترین بدافزارها علیه تکنولوژهای ایرانی پرداخته است.



با هر بهانه‌ای افراد را از صحنه انقلاب دور نکنیم/ بیکاری و گرانی در اولویت باشد
آيت‌الله حسيني‌ بوشهري گفت: درست نیست هر کسی را با یک بهانه‌ای از صحنه انقلاب دور کنیم؛ باید نهایت تلاش را برای حفظ افراد در جبهه انقلاب داشته باشیم و طرد نکنیم.



فروزنده: در شرايط فعلي كشور وحدت ميان مسئولين مهم‌ترين اولويت است
معاون پارلماني رئيس‌جمهور گفت: بحث وحدت و انسجام مسئولين در شرايطي كه استكبار جهاني تمامي ظرفيت‌هايش را عليه جمهوري اسلامي ايران به كار گرفته مهم‌ترين اولويتي است كه بايد در دستور كار مسئولين كشور قرار گيرد.



بدون تعامل و اتحاد سران قوا امكان تحقق عدالت و توسعه وجود ندارد
عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: بدون اتحاد و تعامل صحيح روساي قوا و دستگاه‌هاي مختلف امكان اجراي عدالت و توسعه وجود ندارد.



سوالي كه پاسخش فقط يك لبخند بود!
مراسم هفتمين روز درگذشت آيت‌الله انواري با حضور مقامات لشکري و كشوري در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد.



کسی که ورود دین به عرصه اجتماعی را انکار کند، جامعیت اسلام را قبول ندارد
جانشین سابق نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران گفت:اصول مشترکی مبنی بر این‌که دنیا بی‌هدف خلق نشده و خدا برای تکامل انسان نسخه معین کرده است، وجود دارد این نسخه شامل زندگی فردی و اجتماعی انسان می‌شود که انسان مسیر را کج نرود. چرا که اگر بشر به خود واگذار می‌شد، یقینا به جایی نمی‌رسید.



در شرايط جنگي حساس‌تري نسبت به جنگ تحميلي به سر مي‌بريم
معاون ستاد کل نیروهای مسلح گفت: شرایط امروز گویای آن است که غرب حرکت رو به افولی دارد و امپراطوری‌هایی که سعی می‌کنند شاخ شکنی کنند، شاخ‌شان خواهد شکست.



پیشرفته‌ترین دفاع اقتصادی را در برابر جنگ نوين اقتصادی انجام مي‌دهيم/ مانورهای گسترده‌ پدافند غيرعامل برگزار مي‌شود
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: ما امروز درگیر پیشرفته‌ترین جنگ و تهدید اقتصادی هستیم و انشاالله با عبور از آن، پیشرفته‌ترین دفاع اقتصادی را در برابر آن انجام خواهیم داد که البته شرط آن ایجاد یک فرماندهی واحد در جبهه دفاع اقتصادی و وفاق عمومی و وحدت عمل بین مسئولین است.



دور بعدی مذاکرات ایران و 1+5 چه زمانی برگزار می‌شود؟
در حالی که اطلاعات پراکنده از احتمال بازگشت گروه 1+5 به میز مذاکرات پس از انتخابات ریاست جمهوری امریکا حکایت می کند، اما همچنان تاریخی برای مذاکرات آتی ایران و 1+5 در نظر گرفته نشده است.



اعتراض وکلای سوری به حذف شبکه‌های ایران از هاتبرد
کمیته دفاع از آزادی‌ها در اتحادیه کل وکلای مصر در بیانیه‌ای، اقدام اروپا در حذف شبکه العالم و مجموعه شبکه‌های ایران از هاتبرد را اقدامی تأسفبار توصیف کرد.



نشست تخصصي بين‌المللي "آزادي بيان يا تحريك افكار عمومي" برگزار شد
نماينده ارامنه شمال تهران در مجلس شوراي اسلامي گفت: اهانت علني به پيامبر اسلام در آمريكا و متعاقبا توهين شنيع به مسيحيت در صربستان هرگز مورد قبول مردم آزاده جهان قرار نگرفت.

انتهاي پيام/س2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار