عضو كميته پيگيري وضعيت ايرانيان ربوده‌شده در سوريه از سلامت كامل تمام گروگان‌هاي ايراني خبر داد و گفت: روند مثبت مذاكرات نشان از رفع تهديدات احتمالي دارد، ضمن آنكه احتمالا هيئت پارلماني نيز سفري به قطر، تركيه و سوريه خواهند داشت.

 ابراهيم آقامحمدي نماينده مردم خرم‌آباد در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرين اقدامات صورت‌گرفته براي آزادي زائران ايراني ربوده‌شده در سوريه گفت: پيگيري‌ها و مذاكرات خوبي از طريق دستگاه‌ ديپلماسي و پارلماني با برخي كشورها انجام شده كه روند مثبت اين مذاكرات نشان مي‌دهد تهديدات احتمالي رفع شده است.
 
وي در  ادامه با تاكيد بر سلامت تمامي گروگان‌ها در سوريه افزود:‌ در حال‌حاضر آزادسازي گروگان‌هاي ايراني در سوريه را از طريق تركيه،‌ قطر و سوريه پيگيري مي‌كنيم كه انشاءالله هر چه زودتر شاهد آزادي گروگان‌ها باشيم.
 
عضو كميته پيگيري وضعيت گروگان‌هاي ايراني در سوريه با بيان اينكه مجلس و وزارت امور خارجه اين موضوع را به صورت مستمر و مداوم پيگيري‌ مي‌كند، اظهار داشت:‌ بخش اعظم پيگيري‌هاي مجلس از طريق كانالهاي ارتباط تلفني بوده و به احتمال زياد نيز سفري به كشورهاي قطر، تركيه و سوريه خواهيم داشت كه البته زمان اين سفر هنوز نامشخص است.
 
آقامحمدي با اشاره به پيگيري‌هاي انجام شده از سوي مجلس و دستگاه ديپلماسي كشور تصريح كرد:‌ پيگيري‌ها و رايزني‌هاي انجام گرفته، نشان از كاهش فضاي التهابي و مثبت شدن رايزني‌ها دارد كه اميدواريم شرايط هر چه سريعتر به سمت گشايش و آزادي گروگان‌ها پيش رود.

انتهاي پيام/س2
 
 

برچسب ها: سوریه ، گروگان ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار