يک کارشناس سياست خارجي گفت: با توجه به شرايط نامناسب روحي و رواني "منصور ارباب سير" احتمال اين‌که وي چنين ادعاي بي پايه و اساسي را در سطح بين‌المللي و رسانه‌ها مطرح کند بعيد نيست، ولي آمريکا بداند که افکار عمومي هيچ‌گاه چنين ادعايي را بدون سند و مدرک معتبر نخواهند پذيرفت.

مجيد صفاتاج در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران با اشاره به ادعاي عربستان و آمريکا براي شکايت از ايران در خصوص پرونده "منصور ارباب سير" به دادگاه جنايي بين‌المللي اظهار داشت: از ابتداي اين ماجرا هدف رسانه‌هاي غربي، متهم کردن ايران بوده و شرايط رواني نامساعدي که "منصور ارباب سير" در آن قرار دارد، باعث اعترافات نامعتبر شده است. همه مي‌دانند که اعتراف گرفتن از وي براي متهم کردن ايران در حقوق بين‌المللي جرم محسوب مي‌شود.

وي افزود: شرايط نابسامان آمريکا و هم‌پيمانانش در منطقه و شکست آن‌ها در مسائل سوريه باعث شده، دوباره اين ادعاي مضحک را به جريان انداخته تا نگاه‌ها را در سطح جهان از خود دور و به سمت ايران نشانه بگيرند.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان تصريح کرد: با توجه به شرايط نامناسب روحي و رواني "منصور ارباب سير" احتمال اين‌که وي چنين ادعاي بي پايه و اساسي را در سطح بين‌المللي و رسانه‌ها مطرح کند، بعيد نيست، ولي آمريکا بداند که افکار عمومي، هيچ‌گاه چنين ادعايي را بدون سند و مدرک معتبر نخواهند پذيرفت و اين سناريو تنها يک تقلاي سياسي جهت سرپوش گذاشتن بر شکست‌هاي سياسي آمريکا در منطقه است.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار