يک کارشناس سياست خارجي، آمريكا را عامل اصلي بحران‌ در خاورمیانه دانست و تصريح کرد: مقاومت اسلامي اجازه نخواهد داد تا سوريه جولانگاهي ديگر براي نظاميان آمريكايي باشد.

احمد دستمال‌چي در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تحولات سوريه اظهار داشت: بحران سوریه راه حل نظامی نداشته و کشورهایی که پیش از این از تروریست‌ها حمایت کرده و مقادیر زیادی پول به معارضین تزریق می‌کردند به این نتیجه رسیدند که هر گونه دخالت نظامی در سوریه بی‌نتیجه بوده و بحران در این کشور باید از طریق تفاهم سیاسی حل و فصل شود.

وي در ادامه با اشاره به دخالت‌هاي آمريکا و غرب در امور سوريه افزود: آمريكا عامل اصلي بحران‌ در خاورمیانه بوده و براي دستيابي به اهداف خود تلاش کرده است، اما مقاومت اسلامي اجازه نخواهد داد تا سوريه جولانگاهي ديگر براي نظاميان آمريكايي باشد.

دستمالچي تصريح کرد: كشورهايي كه با سياست خصمانه آمريكا و رژيم غاصب صهيونيستي همراه شده‌ و اوضاع بحراني سوريه را تشديد مي‌كنند، سعي در امتیاز‌گیری از آمريكا و این رژيم دارند، اما اين اقدام جنايتكارانه آنها با اعتراضات بين‌المللي بسياري روبرو شده است.

اين کارشناس سياست خارجي در پايان با اشاره به اعلام آتش بس در سوريه همزمان با عید قربان خاطرنشان کرد: موافقت دولت سوريه با طرح اخضر ابراهيمي مبني بر آشتي عيد قربان، نشان‌دهنده تلاش اسد براي عادي‌سازي اوضاع داخلي بوده و اين در حالي است که معارضان و حاميان خارجي آنها از اين‌که سوريه رنگ آرامش به خود بگيرد، در هراس هستند.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار