دولت ترکيه تحت عنوان " حمايت از حقوق بشر " به دنبال جنگ طلبي است.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ، پايگاه اينترنتي گلوبال ريسرچ در گزارشي به قلم "نيال گرين" مي نويسد : دولت ترکيه بار ديگر از امريکا و قدرت هاي غربي خواسته است تا اقدام نظامي مستقيم عليه سوريه اتخاذ کنند.
احمد داوود اغلو وزير امور خارجه ترکيه روز جمعه در مصاحبه با روزنامه گاردين انگليس ادعا کرد براي متوقف کردن خشونت و خونريزي در سوريه و نيز حل و فصل بحران آوارگان اين کشور بايد مداخله کرد.
وي گفت: دولت ترکيه از  آن چه که در توان دارد براي متوقف کردن خونريزيها در اين کشور استفاده مي کند اما اقدامات هماهنگ و موثرتري بايد از سوي جامعه بين الملل اتخاذ شود و بهترين اقدامي که ما اکنون مي توانيم شاهد آن باشيم مداخله مستقيم است.
اين اظهارات وزير امور خارجه ترکيه کاملا نشانگر اين حقيقت است ترکيه و متحدان ناتو آن به همراه کشورهاي عربستان سعودي و قطر در حاشيه خليج فارس تحت حمايت دولت امريکا ، حاميان اصلي درگيريهاي هجده ماهه سوريه هستند. تاکنون اين کشورها به رهبري واشنگتن ، صدها ميليون دلار پول ، تسليحات و ديگر تدارکات مورد نياز شورشيان مسلح مخالفِ دولت بشار اسد رئيس جمهور سوريه را تامين کرده اند.
 بيشتر اين کمک هاي نظامي مستقيما به دست گروههاي سني افراطي از جمله گروههاي مرتبط با شبکه القاعده رسيده است.
روزنامه نيويورک تايمز هفته گذشته به نقل از مقامات بلند پايه اطلاعاتي امريکا تاييد کرد بيشتر تسليحاتي که به دستور عربستان سعودي و قطر براي گروههاي شورشي فرستاده مي شود به دست گروههاي تندرو مي رسد.
اين گروههاي تندرو که از حمايت امريکا برخوردارند در واقع ناآراميها در سوريه را به يک جنگ داخلي فرقه اي تبديل کرده اند.
داووداغلو در ادامه خواستار اقدام نظامي مستقيم در داخل خاک سوريه شد و گفت همه راهها مي تواند مورد بررسي قرار گيرد و جامعه بين الملل بايد آماده حمايت از اين اقدامات باشد.  
ايجاد " منطقه پرواز ممنوع " در داخل خاک سوريه از سوي ترکيه و متحدان آن مي تواند به منزله اعلان جنگ عليه دولت اسد باشد.
وزير امور خارجه ترکيه در ادامه با مقايسه درگيريهاي سوريه با جنگ بوسني و هرزگوين در دهه 1990 ميلادي تاکيد کرد جامعه بين الملل نبايد بيکار بنشيند.
امپرياليسم تحت عنوان " حمايت از حقوق بشر " در تبليغات بيشتر گروههاي چپ گراي جعلي نظير حزب کارگران سوسياليست در انگليس ، سازمان سوسياليست بين الملل در امريکا و حزب ضد سرمايه داري جديد در فرانسه ، همگي به دنبال مخفي کردن منافع واقعي و فعاليت هاي قدرت هاي بزرگ در درگيريهاي سوريه هستند و جنگ نيابتي به رهبري امريکا در سوريه را يک انقلاب(!) مي نامند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار