فناوری نانو سیليکا که در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تولید شده با حضور رئیس جمهور رونمایی شد.

محمود شیخ زید الدین، رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت:  نانو سیلیکا شامل مجموعه  ای از ذرات کوچک sio2 است که از طریق پیوندهای شیمیایی به یکدیگر متصل شده و ذرات بزرگتری را تشکیل می دهند.

وی افزود: دانش فنی این طرح در مقیاس آزمایشگاهی با حمایت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تکمیل و خط تولید صنعتی آن با سرمایه گذاری بخش خصوصی راه اندازی شده است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان تصریح کرد: مزیت اصلی نانو سیلیکا در مقایسه با سیلیکا مساحت سطح بالای این ماده است که موجب می شود در بسته مورد استفاده بر همکنش بیشتری از خود نشان دهد.

وی خاطر نشان کرد: این محصول به طور کامل بر تکنولوژی و مواد اولیه داخلی استوار بوده و کیفیت نهایی آنها در کنار قمیت مناسب، امکان رقابت با تولید کنندگان مطرح خارجی را فراهم می کند.

* اثرات نهایی بهتر نسبت به استفاده کمتر از این فناوری از جمله مزایای آن است.

شیخ زید الدین در ادامه گفت: این ماده می تواند با مقدار مصرف پایین تر، اثرات نهایی بهتری نسبت به میکروسیلیکا داشته باشد به طور مثال در صنایع پسماند، استفاده از نانو سیلیکا اثراتی 14 برابر همان میزان میکرو سیلیکا از نظر اقتصادی دارد.

وی افزود: از کاربردهای پودر نانوسیلیکا می توان به مواردی چون کاربرد نانو سیلیکا در صنایع رنگ به عنوان مات کننده، افزایش دهنده غلظت، افزایش دهنده مقاومت محیطی و خواص سایشی رنگ در صنعت لاستیک به عنوان پر کننده و افزایش دهنده استحکام و طول عمر لاستیک و در سازه های بتنی و ترکیبات سیمانی به عنوان افزایش دهنده مقاومت محیط بتن اشاره کرد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین این محصول می تواند در صنایع کاغذ پلاستیک کامپوزیت و صنایع کشاورزی نیز مورد استفاده قرار گیرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.