امسال بروز آفات، خشکسالی و سرمازدگی 50 درصد برداشت انار مهریز را کاهش داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز یزد

امسال بروز آفات، خشکسالی و سرمازدگی 50 درصد برداشت انار مهریز را کاهش داد.

سالانه به طور متوسط از هر هکتار بین 14 تن انواع انار در سطح باغات شهرستان مهریز برداشت می‌شود.این رقم امسال با بروز آفات و تاثیرات بحران خشکسالی چندین سال گذشته و سرمازدگی‌ها به کمتر از هفت تن کاهش یافته است.

استان يزد را چهارمين توليد كننده انار در كشور مي شناسند و انار يزد به ويژه انار تفت و مهريز از شهرت و كيفيتي بسيار بالابرخوردار بود.این در حالیست که عامل ازبین رفتن 30درصداز محصولات انار مهریز خشکسالی وسرمازدگی در سال گذشته بود.

خساراتي كه خشكسالي و سرمازدگي سال 86 به باغات انار وارد كرد، قابل جبران نيست زيرا باروري دوباره درختان كف بر شده باغ ها به دليل سرمازدگي زمستان 86 پنج سال طول مي كشد.
كل باغات استان يزد 6215 هكتار است كه حدود 5700 هكتار آن مختص انار است.

760 ‌هکتار از اراضی شهرستان مهریز به کشت ارقام انار گل‌، تفتی‌، میخوش‌، حصیبی و شهوار اختصاص دارد.کارشناسان برداشت انار این شهرستان را امسال نزدیک به 5000 تن برآورد کردند.

خشکسالی همچنین سایر شهرستان های استان را بی نصبب نگذاشت که ازاین بین می توان به کاهش محصول گردو در منشاد اشاره کرد.این کاهش امسال خسارت یک میلیارد و 500 میلیون تومانی به کشاورزان وارد کرد.

دهستان خورمیزات‌، مزارع شور و حومه شهر به عنوان عمده مناطق برداشت انار مهریز مشهور است‌ که بیش از نیمی از آن برای فروش به استان‌های همجوار ارسال می‌شود./س
برچسب ها: خشکسالی ، و ، باغات ، انار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.