استاندار خوزستان از شناسایی بیش از 20 هزار هکتار اراضی قابل واگذاری به متقاضیان به منظور اجرای طرحهای توسعه زراعت و باغات در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان،سید جعفر حجازی در نشست شورای کشاورزی استان، اظهار کرد: در حالی که سهم استان خوزستان در تسهیلات بخش کشاورزی تنها هفت درصد کل پرداختی کشور بوده اما تاکنون 18 درصد کل تسهیلات پرداختی کشور به طرح توسعه کشاورزی، به طرحهای کشاورزی خوزستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه توسعه متوازن در تمام بخشهای کشاورزی استان از اهداف طرحهای توسعه کشاورزی است، افزود: این طرح بهترین فرصت برای توسعه باغات و اراضی درون شبکه است.

حجازی افزود: در این راستا 20 هزار هکتار اراضی که قابلیت واگذاری دارد، شناسایی و در حدود پنج هزار هکتار نیز در حاشیه سدها برای متقاضیان مهیا شده است.

وی تصریح کرد: از 260 هزار هکتار اراضی قابل واگذاری در کشور، 26 هزار هکتار در استان خوزستان است.

رئیس شورای کشاورزی استان خوزستان با تاکید بر اجرایی کردن طرحهای مصوب اظهار کرد: محقق شدن طرحها از لحاظ اجرا، تولید و ایجاد اشتغال برای نیمه دوم سال جاری ضروری است.

رئیس شورای کشاورزی خوزستان بر پالایش متقاضیان تاکید کرد و گفت: افرادی که برای دریافت تسهیلات و اجرای طرحهای ثبت نام شده مراجعه نکرده یا پرونده های خود را به نتیجه نرسانده اند، باید حذف شوند و آمار به صورت واقعی اعلام شود.

وی با اشاره به اشتغالزایی طرحهای توسعه کشاورزی در استان خوزستان، افزود: در صورت اجرای طرحهای مصوب امسال 20 هزار شغل و تا سال آینده در حدود 30 هزار شغل محقق می شود.
حجازی با بیان اینکه طرحهای توسعه کشاورزی بهترین فرصت برای جذب و بکارگیری فارغ التحصیلان بخش کشاورزی و سایر بخشهای مرتبط است، اظهار کرد: با اجرای این طرح تا پایان سال جاری نباید هیچ فارغ التحصیل بیکار بخش کشاورزی در استان داشته باشیم.
 
وی  با اشاره به اجرای طرحهای بزرگ و توجه بیشتر به این طرحها، اظهار کرد: این طرحها با توجه به اشتغالزایی زیادی که دارند باید هرچه سریعتر به اجرا برسند.
 
استاندار خوزستان با بیان اینکه توسعه صنایع تبدیلی از نیازهای ضروری استان است، افزود: متقاضیان طرحهای کشاورزی باید به سوی صنایع تبدیلی وابسته سوق داده شوند و در کنار طرحهای کشاورزی، صنایع تبدیلی وابسته نیز اجرایی شود.

وی بر ضرورت شناسایی استعدادهای بخش کشاورزی شهرستانها تاکید کرد و گفت: با توجه به اینکه شهرستانهای استان دارای استعداد متفاوتی در بخشهای مختلف کشاورزی هستند، در راستای این بخشها باید سرمایه گذاری صورت گیرد.

حجازی با اشاره به ضرورت رفع مشکلات طرحهای توسعه کشاورزی مصوب شده، افزود: فرمانداران شهرستانها باید وقت ویژه ای برای رسیدگی به مشکلات طرحها بگذارند و مشکل برخی طرحها را رفع کنند./س


برچسب ها: توسعه ، باغات ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.