مسئول دبیرخانه ستاد تسهیل سازمان صنعت، معدن و تجارت استان آذربایجان شرقی گفت: عدم وصول به موقع مطالبات برخی واحدهای صنعتی از جمله قطعه سازان از خودروسازان،نوسانات قیمت مواد اولیه بیشترین عوامل تاثیر گذار در تولید است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، نعمت ا... جوادی ادامه داد: در شش ماهه اول سال جاری 359 مصوبه در ستاد تسهیل داشته ایم که از این تعداد 21 درصد اجرا شده و 67 درصد ما بقی در دست اجرا و پیگیری می باشد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین 4 درصد مصوبات نیز توسط دستگاه های اجرایی به علت موانع قانونی اجرا نشده و 8 درصد مصوبات نیز توسط واحدهای تولیدی اجرا نشده است.

وی سرمایه در گردش، سرمایه ثابت و بدهی های معوق را از بیشترین مراجعات در ستاد تسهیل دانست.

جوادی پراکندگی مسائل مطروحه در جلسات ستاد تسهیل را نظیر تسهیلات سرمایه ثابت و گردش، تعیین تکلیف و تقسیط بدهی، وثیقه، مشکلات اجرائیه بانکی، تهاتر، رفع سوء اثر چک برگشتی، اعتراض به سود بانکی و نحوه محاسبه عنوان کرد.

وی همچنین عمده مشکل مطورحه در جلسات ستاد تسهیل را کمبود نقدینگی عنوان کرد و گفت: عدم ابلاغ اعتبار جدید و محدودیت های مالی بانک ها جهت تامین تسهیلات از محل منابع داخلی برای تامین تسهیلات سرمایه ثابت برای طرح های نیمه تمام و در گردش عمده ترین مشکلی است که توسط واحد ها مطرح شده است./س

 

برچسب ها: اجرا ، مصوبات ، تسهیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.