رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه با بیان اینکه شرایط کشور در حال حاضر با توجه به فشار بیگانگان و تحریم های پیش رو شرایط دشواری است بر تلاش در جهت حل برخی از مشکلات استان و موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

در ادامه دور جدید همکاری های مشترک پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه با دانشگاه های استان، این بار پارک علم و فناوری میزبان هبات رئیسه واحد علوم و تحقیات دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه بود.

 این نشست  به منظور بررسی توانمندی های دو مجموعه پارک علم و فن آوری و همچنین واحد تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه و یافتن راه کارهایی برای همکارهای مشترک در راستای کمک به ارتقای سطح فناوری و ایجاد اشتغال دانش بنیان در استان برگزار گردید.

 دکتر بهروز بادکو- رئیس پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی-ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های در حال انجام در این مجموعه، اظهار داشت: هفت مرکز رشد در زیر مجموعه پارک فعال بوده و به طور کلی توسعه اقتصادی بر پایه تولیدات دانش بنیان اصلی ترین هدفی است که در پارک کرمانشاه در حال پیگیری آن هستیم که در این راستا در حال حاضر حدود 150 شرکت دانش بنیان در این مجموعه در حال فعالیت می باشند.

 وی یکی از برنامه های مد نظر در پارک علم و فناوری را حضور مداوم و مستمر شرکت های دانش بنیان در برنامه های وزارت علوم و نیز فعالیت های خارج از کشور مانند شرکت در نمایشگاه ها، جشنواره ها و ... دانست.

 بادکو با تشریح بخشی از مزایای شرکت های دانش بنیان مانند بهره مندی از مزایای مناطق آزاد تجاری و معافیت های گمرکی و مالیاتی به تعدادی از برنامه ها و پروژه های موفق پارک علم و فناوری اشاره کرد و افزود: طرح تولید گیربکس اتوماتیک خودرو، بذر اصلاح شده سیب زمینی، تولید قارچ در سالن های متعدد بزرگ و کوچک و...بخشی از این فعالیت های می باشد.

 وی در ادامه با بیان اینکه شرایط کشور در حال حاضر با توجه به فشار بیگانگان و تحریم های پیش رو شرایط دشواری است از مدیران واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد خواست تا با همکاری هرچه بهتر و بیشتر دو مجموعه در جهت حل برخی از مشکلات استان و موضوع اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی تلاش کنند.

 در ادامه این نشست مهندس رضا رحیمی-معاون فناوری پارک علم و فناوری جهاد دانشگاهی کرمانشاه- نیز اظهار داشت: توسعه و پیشرفت کرمانشاه منوط به رشد حوزه فناوری است که در این راستا نقش مراکز رشد و پارک های علم و فناوری بسیار با اهمیت است و بر همین اساس مجموعه پارک علم وفناوری کرمانشاه با هفت مرکز رشد در زیر مجموعه خود آمادگی کامل برای جذب ایده ها و نوآوری ها و کمک به تجاری سازی آنها از سوی اساتید محترم استان را دارد.

 رحیمی گفت: موضوع ارتباط دانشگاه با صنعت یکی از دغدغه های دائمی کشور و استان بوده که به حمد ا... پارک علم و فناوری در این زمینه خوب عمل کرده است.

 وی با اشاره به اهمیت بحث مهندسی معکوس در تولید داخلی افزود: تدوین دانش فنی یکی از موضوعات اساسی کشور و یکی از اصلی ترین ماموریت های پارک های علم و فناوری می باشد که همراستای با آن، بحث تجاری سازی نتایج تحقیقات یکی دیگر از دغدغه های پارک های علم و فناوری می باشد.

 وی ایجاد منطقه ویژه فناوری غرب کشور، احداث پارک علمی کودکان، احداث سایت 120 هکتاری و تکمیل فاز یک پروژه ساختمانی پارک را از برنامه های مهم اجرایی در این مجموعه ذکر کرد.

   کانکس های پرورش مرغ های تخم گذار در فضایی بسیار کوچک، مزرعه تولید نشاء گلدانی، طرح رایزر پنهان شونده سیستم آبیاری کلاسیک مزارع، تولید حشرات کنترل آفات، ساخت دستگاه چای ساز کمپوست و چندین طرح کشاورزی دیگر که هم اکنون در مرحله تجاری سازی و تولید انبوه هستند، از طرح ها و پروؤه های در حال اجرا در پارک علم و فن آوری هستند.

 در ادامه جلسه دکتر خردمندی- رئیس واحد علوم و تحقیات دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه- گفت: تلاش های بسیار خوبی در مجموعه پارک علم و فناوری انجام شده است و امیدوارم این برنامه هرچه بیشتر ارتقا یابد.

  در مجموعه علوم و تحقیقات 30 رشته کارشناسی ارشد و دو رشته دکترا هم اکنون دایر می باشد و می توان در حوزه های کاری مشترک با مجموعه پارک علم و فناوری ترتیب اتخاذ نمود تا پایان نامه های تحصیلات تکمیلی دانشجویان به آن سمت گرایش یابند.

 خردمندی یکی دیگر از حوزه های همکاری مشترک را بحث شهرک تحقیقاتی عنوان کرد.

 وی افزود: در خصوص برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت و در زمینه تبادل استاد، فضای برگزاری و... دو مجموعه می توانند همکاری مشترک داشته باشند.

 شهرک تحقیقاتی ،مرکز آزمون بین المللی زبان و نیز مرکز ترجمه و انتشار واحد علوم و تحقیقات زمینه های مهم دیگری هستند که می توانند به پیشبرد همکاری های دو جانبه کمک کنند./س

برچسب ها: کرمانشاه ، پارک ، علم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.