استاندار خوزستان با اشاره به ظرفيت‌هاي موجود استان و نزديكي به عراق، بر لزوم توسعه صادرات كالاها به كشور عراق تاكيد كرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان ،سيدجعفر حجازي در نشست كارگروه صادرات غيرنفتي كه امروز، 29 مهرماه در محل استانداري خوزستان برگزار شد، اظهاركرد: از بازرگانان استان انتظار داريم علاوه بر كالاهاي غيرنفتي در زمينه صدور خدمات فني و مهندسي به عراق بيشتر تلاش كنند.

وي افزود: پروژه‌هاي زيادي از جمله ساختمان‌سازي در عراق وجود دارد كه سرمايه‌گذاران و تجار خوزستاني مي‌توانند در اين پروژه‌ها شركت كنند.

حجازي تصريح‌كرد: هنوز از ظرفيت‌هاي خوزستان و عراق استفاده نشده است، در حالي كه بسياري از فعالان اقتصادي و تجار در استان‌هاي ديگر در عراق سرمايه‌گذاري مي‌كنند.

استاندار خوزستان عنوان‌كرد: استفاده از ظرفيت‌هاي عراق، موجب اشتغالزايي در استان مي‌شود و نبايد در اين‌جا و در اين جلسات به ذكر آمار و گزارشات بسنده كنيم و لازم است در خصوص راهكارهاي افزايش صادرات و هماهنگي‌هاي لازم اقتصادي در مرزها برنامه‌ريزي و تصميم‌گيري كرد.

وي ادامه‌داد: لازم است ارگان‌ها از ظرفيت‌هاي موجود بين استان و عراق همچون امكان حمل يكسره كالا استفاده كنند، زيرا اين نوع مبادلات موجب بالا رفتن ميزان تجارت در استان مي‌شود. بايد قيد و بندها در مرزها برداشته شود. به همين منظور سازمان صنعت و ارگان‌هاي مرتبط بايد مرتب از مرزهاي استان شامل شلمچه و چزابه بازديد كنند تا امور اقتصادي به‌ويژه ارتباط با عراق تسهيل شود.

حجازي گفت: اگر چه بستر كار در استان‌ براي سرمايه‌گذاران و تجار خوزستاني فراهم است اما ما بايد به دنبال انجام فعاليت‌هاي كه ارز آوري دارند باشيم.

استاندار خوزستان با تاكيد بر لزوم حضور توليدكنندگان و صادركنندگان استان در نمايشگاه آستاراخان روسيه، خاطرنشان‌كرد: از سازمان جهاد كشاورزي انتظار داريم كه از ظرفيت‌هاي اين نمايشگاه براي معرفي بخش كشاورزي استان استفاده كند.

وي گفت: انتظار داريم بيش از 70 شركت در نمايشگاه حضور يابند و توليدكنندگان و صادركنندگان خوزستاني بايد جسارت داشته باشند، زيرا در حال حاضر بسياري از استان‌هاي ديگر با ساير نقاط جهان ارتباط برقرار مي‌كنند./س
برچسب ها: توسعه ، صادرات ، عراق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.