جوانان باقرشهری توانستن با بهره گیری از دانش بومی پرتوهای خورشید را به تسخیر خود درآورند.

 
به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، انرژي خورشيد يکي از منابع تامين انرژي رايگان، پاك و عاري از اثرات مخرب زيست محيطي است که از دير باز به روش‌هاي گوناگون مورد استفاده بشر قرار گرفته است. بحران انرژي در سال‌هاي اخير، کشورهاي جهان را بر آن داشته که با مسائل مربوط به انرژي، برخوردي متفاوت نمايند که در اين ميان جاي‌گزيني انرژي‌هاي فسيلي با انرژي‌هاي تجديدپذير و از جمله انرژي خورشيدي به منظور کاهش و صرفه‌جويي در مصرف انرژي، کنترل عرضه و تقاضاي انرژي و کاهش انتشار گازهاي آلاينده با استقبال فراواني روبرو شده است.      
* باقرشهر پیشگام در استفاده از انرژی های پاک  
 در اين بین شهرداری باقرشهر توانسته با به­کارگيري کلکتورهاي خورشيدي و پنل هاي فتوولتائيک  از منبع لايزال ، نامحدود ، پاک و رايگان انرژي خورشيدي استفاده کند .
 شهردار باقرشهر درگفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت : شهرداری باقرشهر به عنوان اولین شهرداری در استان تهران ، پیشگام استفاده از سیستم پاک انرزی خورشیدی در تامین روشنائی و آبگرم سرویسهای بهداشتی عمومی در بوستانهای شهری گردید ..
جمشید سعادتمند ادامه داد:این سیستم از لحاظ زمانی وهزینه ای به صرفه وصلاح شهرداری بوده است و شرکت سازنده متعهد شده تا 5سال نسبت به ارائه خدمات جانبی اقدام کند ودراین صورت دراین مدت 50درصد کاهش هزینه خواهیم داشت./ف
باتوجه به این که کشورما در بين مدارهاي 25 تا40 درجه عرض جغرافيايي شمالي قرار گرفته است و به لحاظ دريافت انرژي خورشيدي در بين نقاط جهان در بالاترين رده ها قرار دارد . ميزان تابش خورشيدي در ايران بين 1800  تا 2200 کيلووات ساعت بر مترمربع در سال تخمين زده شده است که البته بالاتر از متوسط جهاني است . می توان این موضوع  رااز دلایل عمده استفاده از این سیستم عنوان کرد.
بهنام جباری  مسئول فضای سبز شهرداری بافرشهردر گفت وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران بیان کرد : در طول روز انرزی خورشید لوله ها را که در آنها آب جریان داردگرم میکند تا در شب ازانرزی ذخیره شده استفاده کرد.
وی افزود:مخزن250لیتری آن تا3روز اگر هوا ابری باشد امکان زخیره سازی دارد همچنین یک هیلتر برقی  پشتوانه این سیستم است  که طبق برنامه تعریف شده  درصورت نیاز تا  3روز آب گرم  مورد نیاز راتامین خواهد کرد.
وی ادادمه داد:این سیسیتم توسط مبتکرین باقرشهری راه اندازی شده واز لحاظ کیفیت با نمونه خارجی آن برابری میکند این درحالیست که گارانتی که از این شرکت دریافت کردیم از نمونه خارجی آن نداشتیم.
این پروژه که با بهره گیری از دانش بومی و تولیدات داخلی در دو فاز برنامه ریزی و اجرا می گرددو در حال حاضر 2بوستان شهر به این  سیستم مجهزشده اندو در آینده  ای نزدیک در کلیه بوستانها و مراکز عمومی شهر اجرا خواهد شد./ف
برچسب ها: پرتو ، خورشید ، جوانان ، باقرشهر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار