قائم مقام كيفيت و محصول ايران خودرو ، افزايش 10 درصدي توليد وکسب 54درصد سهم بازار داخلي ، توسعه برند ملي ، طراحي پلتفرم جديدوحضور دربازارهاي جهاني را از اهداف چشم انداز ايران خودرو تا سال 93 اعلام کرد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومي ايران خودرو ، مير جوادسليماني گفت:‌ با مديريت هزينه براي سودآوري بلندمدت، درآمد شرکت سالانه 17درصد افزايش مي يابد. 
       
قائم مقام كيفيت ومحصول ايران خودرو افزود  :براساس برنامه راهبردي گروه صنعتي ايران خودرو سهم برند ملي در سبد محصولات توليدي در سال جاري 25 درصد، سال آينده 35 درصد و سال بعد از آن حداقل 45 درصد خواهد بود.  

وي توسعه بازارهاي صادراتي را از راهبردهاي مهم ايران خودرو  بيان كرد و گفت : امسال9 درصد توليدات به بازار جهاني صادر مي شود.

سليماني ، كشورهاي همسايه از جمله عراق، سوريه ، تركمنستان ، افغانستان و حوزه درياي خزر را مهم ترين بازارهاي صادراتي ايران خودرو ذکر كرد و گفت: بلغارستان، سويس، اروپاي شرقي و تركيه، از جمله بازارهاي اروپايي ايران خودرو هستند و سمند بيشترين سهم را در ميان محصولات صادراتي دارد.

قائم مقام کيفيت و محصول ايران خودرو توسعه بازارهاي جديد در اروپاي غربي ، نگرش جديد به سبد محصولات صادراتي و تنوع بخشي بر اساس توانمندي توليد را از راهکارهاي ايران خودرو براي حفظ مزيت رقابتي در بازار دانست.

وي افزود: پلتفرم هاي جديد ايران خودرو در دو کلاس B شامل خودروهاي کوچک تر و با توليدسه تا پنج نوع محصول و کلاس D براي خودروهاي بزرگتر با توليد هفت محصول طراحي مي شود و هر دو اين پلتفرم از سال 93 به بعد ارايه مي شود. 

قائم مقام كيفيت و محصول ايران خودرو، تحقق برنامه هاي راهبردي اين گروه صنعتي را نيازمند توسعه محصولات جديد و بکارگيري فناوريهاي تازه، تعديل قوانين بانکي و مالياتي دانست و گفت: در کشورهاي پيشرفته غربي دولت ها تسهيلات لازم براي فعاليت صنعت خودروسازي را با سود ناچيز در اختيار آن ها قرار مي دهند. 

وي گسترش تعامل با خودروسازان برتر جهان به ويژه آسيا و توسعه و توليد برندهاي مختلف جهان را از ديگر برنامه هاي راهبردي ايران خودرو دانست و اظهار داشت: عرضه سالانه سه محصول جديد و دو مدل از ديگر برنامه هاي مهم در همين  
جهت است.

قائم مقام مدير عامل ايران خودرو از اختصاص سه درصد از درآمد سالانه ايران خودرو به تحقيق و توسعه خبر داد که اهتمام شركت را به توسعه فناوري هاي روز جهان در محصولات خود نشان مي دهد.

وي تاکيد کرد : گروه صنعتي ايران خودرو به دليل برخورداري از نيروي انساني متخصص، جوان و با نشاط در كنار سيستم هاي توليدي پيشرفته، در توسعه فناوري هاي روز جهاني سرآمد است و ظرفيت بالايي براي ايفاي نقش در توسعه تمامي صنايع دارد./عب
برچسب ها: ایران ، خودرو ، پلتفرم ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار