مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌‌شهر گفت: 100 هزار تن انواع محصولات سر‌درختی در مشگین‌شهر تولید شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ احمد معصومی امروز در جلسه بررسی مشکلات تولید‌کنندگان محصولات باغی در مشگین‌شهر افزود: این شهرستان بیش از 7 هزار هکتار اراضی مثمر باغی دارد که سالانه محصولات باغی متنوعی در آن تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

وی با اشاره به گله‌مندی برخی از باغداران از بابت نبود زمینه فروش مناسب محصولات گفت: ما سعی کردیم بخشی از تولیدات را به استان‌های دیگر صادر کنیم که در این زمینه اکثر سردخانه‌ها و مراکز نگهداری محصولات باغی این شهرستان به ویژه در نگهداری محصول سیب تکمیل شده است.

معصومی به شهرت فراملی سیب قرمز تولیدی در مشگین‌شهر اشاره کرد و افزود: ما نیز در تلاش هستیم تا بخشی از نارسایی‌ها و ضعف‌ها در بازاریابی محصول سیب را که امروز مورد گلایه و نگرانی تولید‌کنندگان است به نحوی برطرف کنیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌‌شهر در ادامه گفت:برداشت سیب از باغات مشگین‌شهر از اوایل پاییز آغاز شده و امسال به دلیل بارش‌ها و آب و هوای مناسب و عدم سرمازدگی و بارش تگرگ تناژ و کیفیت محصول بسیار بالاست اما کشاورزان به رغم این شرایط مساعد در تولید از نبود بازار فروش مناسب گله‌مند هستند به طوری که گاه مجبورند با قیمت پایین محصول برداشت شده خود را روانه بازار مصرف کنند ونبود کارخانه صنایع تبدیلی و سردخانه‌هایی با ظرفیت تولید منطقه سبب شده است تا تولید‌کنندگان سیب در شهرستان مشگین‌شهر با مشکلات عمده ای روبرو باشند.

معصومی همچنین افزود: مشگین‌شهر 2 هزار هکتار تاکستان دارد که سالانه 26 هزار تن انواع انگور از آن برداشت می‌شود که امسال میزان برداشت به بیش از 30 هزار تن می رسد.

وی رقم کشمشی بی‌دانه را رقم معروف و ملی تولید انگور در مشگین‌شهر توصیف کرد و گفت: علاوه بر این رقم ارقام دیگری همچون شاهانی، صاحبی و خلیلی و همچون یاقوتی و نورس تولید شده و روانه بازار مصرف می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشگین‌‌شهر در ادامه افزود: متوسط عملکرد تولید انگور در روش رو‌سیمی دو برابر سنتی است به طوری که در روش رو‌سیمی بیش از 30 تن محصول در هر هکتار تولید می‌شود./س

برچسب ها: مشگین ، شهر ، برداشت ، سیب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.