رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با اشاره به اینکه نرخ بازگشت به زندان قبلا بیش از 30 درصد بوده، گفت: در حال حاضر نرخ بازگشت به زندان به کمتر از 20 درصد رسیده است.

به گزارش حوزه حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، غلامحسین اسماعیلی در حاشیه بازدید از مجتمع کشت و صنعت کوثر ساوه در جمع خبرنگاران افزود: در حال حاضر بیش از 10 هزار نفر از مددجویان در کارگاه های مختلف کشاورزی و صنعتی وابسته به این سازمان فعالیت می‌کنند.

رئیس سازمان زندان‌ها تصریح کرد: مددجویان در 30 رشته شامل بخش های مختلف کشاورزی، صنایع دستی، صنعت پوشاک، دامپروری و کارگاه های تولیدی اشتغال دارند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه موضوع اشتغال در زندان از اهمیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: درخصوص حرفه‌آموزی نیز بالغ بر 72 رشته با مجوزهای رسمی از سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای برای مددجویان دایر شده که منجر به صدور 70 هزار گواهی مهارت برای 70 هزار مددجو شده است.

وی تصریح کرد: این مددجویان با فراگیری مهارت‌های لازم بعد از آزادی از زندان به اشتغال در حرفه‌ای که در حین زندانی بودن آموخته‌اند می‌پردازند از وام‌های خود اشتغالی نیز بهره‌مند می‌شوند.

رئیس سازمان زندان‌های کشور فراهم کردن زمینه حرفه‌آموزی را عامل مهمی در کاهش جرایم ذکر کرد و افزود: مددجویان اشتغال مناسب و توانمندی لازم برای عهده دار شدن ندارند و سیاست و رویکرد این سازمان این است که باید نهضت حرفه آموزی و اشتغال در کشور فراگیر شود.

براساس این گزارش به نقل از ستاد حقوق بشر؛ وی تصریح کرد: برای کاهش نرخ بازگشت به زندان مطالعات عمیقی صورت گرفته و با مشکلاتی نظیر سواد پایین، عدم آشنایی عمیق با باورهای دینی و اعتقادی و نیز رفتارهای فردی و اجتماعی شعیف از سوی مددجویان روبرو هستیم.

اسماعیلی ادامه داد: سوادآموزی، ارتقای معلومات، بهره گیری از مفاهیم دینی، مشاوره در روان درمانی و روانشناسی، ترک اعتیاد نجات افراد معتاد از این بلای خطرناک و حرفه‌آموزی را در دستور کار این سازمان قرار داده‌ایم که هم باعث عدم بیهوده کردن وقت زندانیان شده و هم نرخ بازگشت را کاهش دهیم.

رئیس سازمان زندان‌ها انجام فعالیت‌های فرهنگی، هنری و آموزشی را از دیگر برنامه های این سازمان برشمرد.

انتهای پیام/پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار