فیلم تلویزیونی " دیّان " به تهیه کنندگی و کارگردانی نادر رونده در مرکز سیما فیلم تولید شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی سیما ، رونده درباره مضمون این اثر گفت : " دیّان " به معنای هدیه خدا است . قصه این فیلم در روزهای آغازین جنگ رخ می دهد. عده ای زن ، کودک و پیرمرد در ساختمانی متروکه در وسط نخلستان پناه گرفته اند و به دلیل محاصره بودن منطقه توان خروج از آن جا را ندارند.
دو بسیجی ( اسد ـ صمد ) بالای ساختمان وظیفه محافظت از آنها رابه عهده دارند.
نیروهای دشمن اطلاعی از وجود اهالی در آن مکان ندارند و آن دو بسیجی توسط بی سیمی که در اختیار دارند محل خود را به نیروهای خودی اطلاع داده اند. قرار است گروهی محاصره را شکسته و آن ها را نجات دهند، به شرطی که..
وی افزود: تمام لوکیشن های داخلی و خارجی این فیلم در منطقه اروند کنار بوده و تمام سکانس های مربوط به ساختمان متروکه در یک سینمای خارج از کاربری که در این منطقه وجود داشت تصویربرداری شد.
وی تصریح کرد: تصویربرداری این اثر طی 29 جلسه انجام شد و تمام بازیگران آن بومی و از هنرمندان تئاتر این منطقه هستند.
وی فهرست عوامل " دیّان " را به این شرح اعلام کرد:
نویسنده و کارگردان: نادر رونده ، دستیارکارگردان : حسن رونده ، دستیار دوم کارگردان : حمید حسینی ، برنامه ریز : سولماز فروزنده، مدیر تولید: پژمان حسینی ، جانشین تولید : بهزاد تراه ، دستیار تهیه: بهرام تختی ، تصویربردار : محمد نوری ، صدابردار: سعید تنگستانی ، طراح گریم : وحیده واحدی ، مدیر تدارکات: شاهد تراهی ، تدوین : مسلم عنبری.
بازیگران : فروغ ایزدیار، مهدی جدهانی ، علی سهیم پور ، وحید واحدی ، بهمن عیوق، فرشته بنی سعید، طیبه نیک آزاد ، بهرام تختی، مرتضی چشم براه، شاهو تراهی ، زهرا امیری.
" دیّان " محصول گروه معارف ، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سیمافیلم است./ي2
برچسب ها: تله فیلم ، دیان ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار