5 نکته مهم برای خرید دستگاه GPS

یک دستگاه GPS یا راهیاب مسیر مناسب چه ویژگی هایی باید داشته باشد؟

به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران، پیدا کردن سریعترین مسیر برای رسیدن به مقصد از خواسته های هر شهروندی است که در جوامع پر جمعیت و کلان شهرها زندگی می کند.
به همین منظور دستگاه های GPS یا همان سیستم تعیین موقعیت جهانی که بر روی خودرو یا تلفن های همراه نصب می شوند، به کمک کاربران آمده اند تا به صورت هوشمند کم ترافیک ترین و کوتاه ترین مسیرها را راهیابی کرده و نمایش دهند.
امروزه دستگاه های راهیاب مختلفی در بازار وجود دارند که علاوه بر صرفه جویی در زمان و انرژی، باعث کاهش آلودگی هوا و مصرف کمتر سوخت نیز می شوند، اما برای خرید این وسیله به چه نکاتی باید توجه کرد؟
نقشه جامع همراه با جزئیات
مهمترین ویژگی یک GPS خوب، داشتن یک نقشه مناسب و کامل است که جزئیات خیابان ها، محله ها و کوچه ها در آن ذکر شده باشد، چرا که یک نقشه ناقص نمی تواند مسیر صحیح را به کاربر نمایش دهد.
نمایش آنلاین ترافیک
گزارش ترافیک درون شهری آنلاین نیز از مزایای یک دستگاه راهیاب مناسب است که می تواند به کاربر در انتخاب بهترین مسیر کمک کند.
گویا بودن نرم افزار
نرم افزارهای رهیابی باید حتماً به صورت گویا باشند تا راننده بتواند از طریق شنوایی خود به مسیریابی و پیروی از دستگاه ادامه دهد و نیازی به نگاه کردن به صفحه نمایشگر در طول مسیر نداشته باشد.
قابلیت اتصال به تلفن همراه
داشتن امکانات جانبی مانند Bluetooth و FM Transmitter نیز از دیگر ویژگی های یک GPS خوب است که می توانند به موبایل راننده متصل شده و نقش کیت خودرو (Car Kit) را بازی کنند.
جستجوی هوشمند
نحوه جستجو در یک دستگاه راهیاب مناسب باید به گونه ای باشد که کاربر با تایپ کمترین حروف به مکان مورد نظر برسد و نیز نور نمایشگر باید طوری باشد که حتی در روزهای آفتابی به خوبی دیده شود.
هم اکنون دستگاه های GPS گوناگونی در بازار وجود دارند که از این امکانات بهره مند هستند، اما آنچه یک راهیاب خوب را از سایر دستگاه ها متمایز می کند تفاوت در جزئیات نقشه و نحوه آدرس یابی آنهاست، بنابراین حتماً پیش از خرید آدرس چند کوچه و پس کوچه همنام را در این وسیله جستجو کنید.

گزارش از: سپيده خورشاهيان
برچسب ها: gps ، نقشه ، ترافیک ، موبایل ، نرم افزار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار