آیا میدانید در گوشي همراه شما چه مواد سمی بکار رفته و خطرناک ترین گوشي هاي جهان کدامند؟بر اساس تازه ترين اخبار منتشر شده آيفون 5 و همتاي رقيبش گلكسي اس تري در جدول سمي ترين موبايل هاي جهان قرار دارند.

به گزارش خبرنگار  دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران ، همه موبایلهایی که در جهان ساخته می شوند حاوی مقادیری از مواد شیمیایی خطرناک مانند سرب، جیوه، کادمیوم، برومین و کلورین هستند.
این مواد شیمیایی که در قاب، صفحه نمایش، کیبورد، CPU و سایر بخش های سخت افزاری موبایل ها به کار می روند خطر ابتلا به انواع سرطان ها را در افراد افزایش داده و اثرات آنها حتی بعد از دور انداختن تلفن های همراه می تواند تا سالها در خاک، آب و هوا و محیط زیست باقی بماند.
از این رو شرکت های سازنده موبایل و سازمان های حفاظت از محیط زیست در جهان به دنبال تولید تلفن های همراه به اصطلاح سبز هستند که بیشترین سازگاری را با محیط زیست داشته و کمترین مواد شیمیایی خطرناک در ساخت آنها بکار رفته است.
اخیراً صنعت موبایل استفاده از کابل های فاقد پلی وینیل کلورید (PVC)، صفحه نمایش LCD فاقد جیوه و شیشه فاقد آرسنیک را در تلفن های همراه هوشمند کنار گذاشته است تا به نوبه خود کمک بیشتری به محافظت از محیط زیست نماید.
اما آیا می دانید بیشترین مواد شیمیایی در کدام تلفن های همراه بکار رفته است؟ موتورولا سیتروس با 2.7 امتیاز و آیفون 2G با 5 امتیاز به ترتیب عناوین سالم ترین و خطرناک ترین موبایل ها را به خود اختصاص داده اند.

در جدول زیر خطرناک ترین موبایلهای جهان را به ترتیب سمی بودن برای شما فهرست کرده ایم.



گزارش از: سپيده خورشاهيان
برچسب ها: آیفون ، سرب ، جیوه ، موبایل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۱
-
مهدی
۰۱:۱۹ ۲۵ مهر ۱۳۹۱
شما اشتباه میکنید آیفون 5 در ردیف سالم ها است
Iran (Islamic Republic of)
sharif
۲۳:۴۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۱
salam,bebakhshid shoma k goftid iphone5 sammi hastesh vali too oon jadval dar radif 4 bood ba 2.8 emtiaze shimiaii mikhastam bgam k hamintoori roo gooshi eib nazrin.merc
مدیر پایگاه باشگاه خبرنگاران جوان
۲۳:۴۳ ۲۴ مهر ۱۳۹۱
سلام.ممنون از توجه شما.
اما تيتر خبر سوالي است و با مطالعه  خبر و جدول مربوطه متوجه به پاسخ مي شويم
آخرین اخبار