سران اتحادیه اروپا روز جمعه اعلام کردند بحران در مالی که طی آن بیشتر مناطق شمالی این کشور تحت کنترل افراط گرایان در آمده است، یک تهدید فوری برای اروپا محسوب می شود.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ این اولین بار است که سران اتحادیه اروپا به طور جمعی در مورد این مسئله اظهار نظر می کنند.

بحران در مالی زمانی آغاز شد که رئیس جمهور این کشور برکنار شد. در پی آن یک خلاء قدرت در این کشور به بوجود آمد و باعث شد که شورشیان طوارق کنترل شمال این کشور را به دست بگیرند.

سران اتحادیه اروپا روز جمعه پس از نشست خود در بروکسل در بیانیه ای اعلام کردند شرایط به وجود آمده در مالی یک تهدید فوری برای منطقه ساحل و غرب و شمال آفریقا و همچنین اروپا محسوب می شود.

کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا این هفته اعلام کرد در صورتی که دولت کنترل اوضاع را به دست نگیرد، تروریستها و قاچاقچیان مواد مخدر ممکن است در مالی آزادانه فعالیت کنند.

رهبران منطقه ای و سازمان های بین المللی روز جمعه در پایتخت مالی در مورد اینکه جنگجویان باید با مداخله نظامی و یا یک رویکرد تدریجی سیاسی از صحنه خارج شوند، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد هفته گذشته به رهبران آفریقایی یک مهلت چهل و پنج روزه دادند تا برای مداخله نظامی به منظور بازپس گیری کنترل شمال این کشور طرحی را ارائه دهند.
برچسب ها: اروپا ، مالی ، شورشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار