نماینده مجلس اعیان انگلیس حذف کانالهای ایران را از ماهواره اروپا سیاسی دانست.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی پرس تی وی؛ انتقادات در سراسر جهان از حذف شبکه های ایران بویژه پرس تی وی از روی ماهواره اروپا همچنان ادامه دارد. در جدیدترین واکنش یک عضو مجلس اعیان انگلیس با زیر سوال بردن مشروعیت این اقدام تاکید کرد این کار برای خاموش کردن صدای پرس تی وی بوده است.

نظیر احمد عضو حزب کارگر در مجلس اعیان انگلیس گفت: « شکی نیست که این اقدام کاملا سیاسی بوده است. اساسا تحریم شبکه های ماهواره ای و رسانه ها غیرقانونی است».

منتقدان حذف شبکه پرس تی وی و دیگر کانالهای ایران از ماهواره اروپا می گویند این اقدام مصداق سانسور و نقض آزادی بیان است.

با وجود جنجال ها در این خصوص ، اتحادیه اروپا و شرکت ماهواره های اروپا نخواسته اند توضیحی قابل قبول درباره علت هدف قرار گرفتن این شبکه ها بدهند و تلاش شده است تا صدای این شبکه های خاموش شود.

اخیرا هیچ کدام از این دو طرف حاضر به پاسخگویی به این سوال نشده اند گرچه در ابتدا مسئولان یوتلست گفتند این شرکت در نتیجه تحریمهای اتحادیه اروپا علیه ایران قراردادش را با ایران فسخ کرده است.

البته اتحادیه اروپا مدعی است که این تصمیم را یوتلست گرفته و دستور این اتحادیه نبوده است. البته قبلا هم تلاشهایی برای خاموش کردن صدای پرس تی وی بوده است. سازمان نظارت بر رسانه ها در انگلیس موسوم به آفکام در سال دوهزار و دوازده فعالیت این شبکه را در انگلیس ممنوع کرد.

ویلیام اسپرینگ یکی از بینندگان این شبکه در انگلیس هم اکنون درگیر مراحل قضایی برای شکایت علیه آفکام برای لغو این ممنوعیت است.

او گفت حذف این شبکه ها از روی ماهواره و ممنوعیت فعالیت پرس تی وی غیرقابل تحمل و بی شرمانه است.

این کار از هر لحاظ غیرقانونی و غیرقابل قبول است. معنای این کار این است که مردم انگلیس حق دریافت اخبار را ندارند و فقط می توانند اخبار و گزارشهای کانالهایی نظیر بی بی سی و دیگر شبکه های تحت کنترل دولت و شرکتهای بزرگ را دریافت و تماشا کنند.

بسیاری از بینندگان پرس تی وی در اروپا، اتحادیه اروپا و شرکت یوتلست را به دوگانگی در سیاست و ریاکاری متهم می کند.

نظیر احمد گفت در اروپا درباره آزادی رسانه ها و آزادی بیان صحبت می شود. من خودم بارها با پرس تی وی مصاحبه داشته و برای آنها مطلب تهیه کرده ام.

این شبکه درباره مسائل مختلف بسیار صادق و صریح است. اینکه این کانالها از دسترس مردم اروپا خارج شود بسیار تعجب آور است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار