فرانسوا اولاند تشکیل اتحادیه بانکی اروپا را راهی برای تزریق دوباره سرمایه به بانک های متزلزل توصیف کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار، فرانسوا اولاند در نشستی خبری پس از نشست شورای اروپا در بروکسل در مورد بحران اقتصادی در یونان و آینده این کشور گفت ترویکا (نهادهایی که مسئولیت کمک مالی به یونان را بر عهده دارند) و یونان در این باره به توافق رسیده اند.

در همین چارچوب تمهیداتی که در روز نخست نشست شورای اروپا اتخاذ شد تصدیق می کند در این حوزه پیشرفت هایی صورت گرفته است و روند کمک به یونان در مسیر مطلوبی پیش می رود. ما پیش از این نیز تاکید کردیم آینده یونان در منطقه یورو است.

اولاند در ادامه در مورد اتحادیه بانکی اروپا گفت در نشست شورای اروپا در بیست و نهم ماه ژوئن تصمیمات بسیاری اتخاذ شد اما بازنگری در ساختار بانکی و نظارت همگانی بر بانک های اروپایی به پایان سال موکول شد.

همچنین در نشست ماه ژوئن بر تزریق دوباره سرمایه به طور مستقیم به بانک ها نیز تاکید شد.

پس از آن نشست هم اکنون اروپا می تواند گامی محکم تر رو به جلو بردارد. اولاند گفت در نشست اخیر، کشورهای اروپایی با رییس بانک مرکزی اروپا در مورد تاریخ به کارگیری قوانین جدید بانکی به توافق رسیدند و این قوانین پس از تصویب و قابل اجرا شدن، از اول ژانویه به کار گرفته خواهند شد.

اولاند از توافق به دست آمده به عنوان یک پیروزی یاد کرد.
برچسب ها: اولاند ، بانک ، اتحادیه ، اروپا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار