سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: ما نبايد از شکست ها و پيروزي هاي خود ناراحت يا خوشحال باشيم و فقط بايد به هدفمان فکر کنيم.

به گزارش گروه ورزش باشگاه حبرنگاران، "کارلوس کی‌روش" سرمربي تيم ملي فوتبال ايران تاکيد کرد بزرگترين درسي که از رقابتهاي مقدماتي جام جهاني 2014 گرفتم اين بود که هرگز با يک شکست نبايد اميد را از دست داد و در بازي با کره اين را نشان داديم.

وی افزود: وقتی هدف مشخص است، بايد با اطمينان رو به جلو گام برداريم.

کی‌روش در رابطه  با حضور  تماشاگران مسابقه ايران و کره ادامه داد: تماشاگران واقعا یک محیط خارق العاده ایجاد کردند، يکي از هیجان انگیزترین روزهای زندگی من بود. من در مسابقات زیادی در دنیا حاضر بوده‌ام اما بازي با کره جنوبي يک روز بسيار خاص بود.

کي روش که در بازی با کره جنوبی از نیمکت اخراج شد، اشاره کرد: برخي از اشتباهات داور خیلی خطرناک بود، به خصوص وقتی که بازیکن کره جنوبی با آرنج به صورت بازیکنان ما می‌زد و او به هيچ وجه مسووليت اشتباهات خود را نمي پذيرفت.

وی تصريح کرد: بازیکن شماره پنج و کاپیتان کره جنوبی در نیمه دوم تلاش کرد حداقل سه بار با آرنج خود به صورت بازیکن ما بزند و من تعجب می‌کنم داوری با این سابقه چطور با این مسئله برخورد نمی‌کرد. کار من محافظت از بازیکنان نیست اما وقتی این اتفاق چهار، پنج بار رخ داد نگران شدم و سعی کردم با داور برخورد کنم. با این حال احساس خوبی از اخراج شدن ندارم.

کی‌روش در پاسخ به سوالی مبنی بر اخراج مسعود شجاعی ادامه داد: استرس همواره وجود دارد، اما انتظارات ما از بازيکنان پابرجاست. همیشه باید به فکر پیروزی باشیم. ممکن است فکر پيروزي استرس ايجاد نمايد اما ما بايد انقدر آمادگي داشته باشيم تا با ذهني آرام وارد ميدان مسابقه شويم.

وی  گفت: ما هم در نيمه نخست ديدار برابر کره و هم در نيمه دوم خوب کار کرديم و به حريف اجازه نداديم که هر کاري مي خواهد انجام دهد و توانستيم به خوبي سرعت آنان را کنترل کنيم.

وي اضافه کرد: بعد از 10 نفره شدنمان، کره سعي کرد تا حملات بيشتري را بر روي دروازه ايران انجام دهد اما با اخراج شجاعي تمرکز بازيکنان از بين نرفت و ما به خوبي از فضاها استفاده کرديم و در نهايت به گل رسيديم.

کی‌روش دلیل اصلی پيروزي در برابر کره را بدين شرح توصيف کرد: موفقيت ما مرهون زحمات بازيکنان است و اينکه وظايفي را که به آنها محول شده بود را به خوبي انجام دادند.

سرمربي تيم ملي فوتبال ايران ادامه داد: معتقدم که ما نبايد هم اکنون از پيروزي خود مقابل کره مسرور باشيم چرا که حالا وقت خوشحالي نيست و ما بايد کار خود را به خوبي به اتمام برسانيم و بااين باشکست ها ناراحت و با پيروزي ها خوشحال نشويم.

کي روش در خصوص نقد هايي که قبل از حضور اشکان دژاگه و قوچان نژاد مي شد اذعان داشت: بازيکنان من بايد خاص باشند به طوريکه از نظر تاکتیکی، روحی و روانی و یا تکنیکی خوب باشند. تمام سعی ما این است اثر گذار در تيم ملي باشند چون تیم ملی جای یادگیری نیست./آق


برچسب ها: کی روش ، فوتبال ، جام جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار