شبکه تلویزیونی المنار گزارش داد: سفرای جدید اردن و مصر وارد فلسطین اشغالی شدند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه المنار، مصر و اردن سفرای جدید خود را در رژیم صهیونیستی انتخاب کردند. سفیر جدید مصر در مراسمی رسمی در قدس اشغالی پایبندی این کشور را به معاهده کمپ دیوید اعلام کرد و سفیر جدید اردن نیز خواهان استقرار صلح بر اساس گزینه دو کشور شد.

ایمن حلاوی گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه افزود: اعلام محمد مرسی رئیس جمهور مصر مبنی بر پایبندی مصر انقلابی به معاهدات بین المللی را می توان در اقدام این کشور در اعزام سفیر جدید به رژیم صهیونیست ارزیابی کرد. در مراسم رسمی که در شهر اشغالی قدس برگزار شد، عاطف محمد سالم سیدالاهل استوارنامه خود را تقدیم شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی تقدیم کرد.

سفیر جدید مصر در این دیدار گفت حامل پیام صلح برای اسرائیلی هاست. همچنین شاه اردن، ولید عبیدات را به عنوان سفیر جدید این کشور در اسرائیل انتخاب کرد و برای وی نیز مراسم رسمی در قدس برگزار شد.

اردن به مدت دو سال در اسرائیل سفر نداشت. این وضع به دلیل ناراضی اردن از شکست مذاکرات میان اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین بوده است. آمریکا از اردن خواسته بود سفیر جدید خود را به اسرائیل اعزام کند.

شیمون پرز گفت: از شما در شهر قدس خوشامد می گویم و تاکید می کنم، شما دوستان بیشتری در اسرائیل خواهد یافت.

عاطف محمد سالم گفت: ما به همه توافق نامه های امضا شده به ویژه معاهده صلح با اسرائیل پایبندیم و برای تقویت اعتماد میان طرفین تلاش می کنیم.

گزارشگر این شبکه در ادامه افزود: عشیره اردنی عبیدات از وی خواسته بود از پذیرش این سمت خودداری کند. این عشیره اردنی تاکید کرد کسی که دستش را در دستان غاصبان سرزمین فلسطین و حمله کنندگان به مقدسات اسلامی قرار می دهد به شدت به ملت اردن توهین می کند و ملت اردن نیز از چنین افرادی متنفر است.
برچسب ها: مصر ، اردن ، سفیر ، فلسطین ، اشغالی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار