يکي از رهبران جريان سلفي در اردن اعلام کرد مقتداي سابق ابومصعب الزرقاوي رهبر القاعده در عراق اعتصاب غذايي را براي درخواست انتقال خود به زنداني نزديک تر به خانواده اش آغاز کرد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري فرانسه ؛ محمد شلبي موسوم به ابوسياف اعلام کرد: عصام ابو محمد المقدسي اعتصاب غذايي را روز سه شنبه آغاز کرد زيرا او مي خواهد از زنداني که اکنون در آن در استان مفرق در شمال اردن زنداني است به زندان رسيفه در نزديکي امان که به خانواده اش نزديک تر است منتقل شود.

وي افزود: مقامات اردني اين درخواست مشروع او را رد کرده اند. آنان در عين حال مي دانند که مادر او بسيار پير و بيمار است و نميتواند با او در شهر مفرق ملاقات کند.

به گفته ابوسياف، چهل سلفي ديگر که در مفرق زنداني هستند قصد دارند اعتصاب غذايي را در حمايت از تقاضاي مقدسي که سال دوهزار ويازده به سبب استخدام افرادي در اردن براي مبارزه در کنار طالبان افغانستان ، به پنج سال زندان محکوم شد، آغاز کنند.

زرقاوي که در اردن متولد شده بود ، سال هزار ونهصد ونود ودو با مقدسي ملاقات و به گروه او موسوم به سپاه محمد پيوسته بود.

اين دو تن به سبب وابستگي به يک سازمان اسلامگراي ممنوعه پنج سال را در اردن در زندان گذارنده بودند و سپس براساس عفوي عمومي در سال هزار ونهصد ونود ونه از زندان آزاد شدند. آنان سپس با هم اختلافات ايدئولوژيک پيدا کردند و به گفته منابع نزديک ، مقدسي بارها از زرقاوي که در حمله اي هوايي در شمال شرقي بغداد در سال دوهزار ونه کشته شد،انتقاد کرده است.

برچسب ها: اردن ، سلفی ، اعتصاب ، غذا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار