مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: مأموران یگان حفاظت محیط زیست چابهار موفق شدند سه نفر شکارچی متخلف را در منطقه حفاظت شده گاندو دستگیر کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان، خسرو افسری اظهار داشت: در راستای گشت و کنترل و جلوگیری از شکار و صید، مأموران یگان حفاظت محیط زیست چابهار موفق شدند در یک اقدام هماهنگ و ضربتی، سه نفر شکارچی متخلف را که اقدام به شکار پنج قطعه پرنده حمایت شده دراج کرده بودند، دستگیر و ادوات صید آنها که شامل سه قبضه اسلحه شکاری و تعدادی فشنگ بود کشف و ضبط شدند.
وی افزود: به استناد قوانین و مقررات شکار و صید، شکار حیوانات حمایت شده، ممنوع بوده و متخلفان به استناد ماده 12 قانون شکار و صید بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست باید 8 میلیون ریال خسارت پرداخت کنند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: منطقه حفاظت شده گاندو، در منتهی الیه جنوب‌شرقی کشور به عنوان یکی از مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست، یکی از زیستگاه‌های مطلوب پرنده حمایت شده دراج است.
افسری بیان کرد: وسعت این منطقه که در حوزه استحفاظی دو شهرستان چابهار و سرباز واقع شده، 465 هزار و 181 هکتار است، نام این منطقه برگرفته از اسم محلی تمساح پوزه کوتاه مردابی که در برکه‌ها و مسیر رودخانه باهوکلات زیست می‌کند، گرفته شده است.
وی تصریح کرد: عدم نزول بارش‌های جوی و ادامه روند خشکسالی در منطقه، عرصه را برای حیات وحش تنگ‌کرده، به گونه‌ای که زاد و ولد به کمترین مقدار خود رسیده و با توجه به ممنوعیت صدور جواز شکار و صید پرندگان عادی، لذا با سرپیچی‌کنندگان از قوانین به شدت برخورد خواهد شد./س

برچسب ها: دستگیری ، شکارچیان ، متخلف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.