قرار نیست در دانشگاه تربیت مدرس پارک علم و فناوری وجود داشته باشد و این مراکز در دانشگاه ها به مرکز رشد تبدیل می شوند.

جبار رشیدی، مشاور معاون پژوهش و فناوری در امور فناوری و تجاری سازی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت:  با توجه به اینکه برخی از پارک های علم و فناوری در استان تهران تجهیزات کاملی ندارند تصمیم بر آن شده که در کل استان تهران یک پارک علم و فناوری تعریف شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه پارک دانشگاه تربیت مدرس علي رغم اینکه این دانشگاه از دانشگاه های برتر کشور است اما متاسفانه نه تجهیزات و نه حتی مکان مناسبی ندارد وضعیت این پارک چه می شود افزود: قرار نیست که در دانشگاه تربیت مدرس پارکی وجود داشته باشد بلکه با توجه به اینکه قرار بر این است که تنها یک پارک در کل استان تهران باشد سایر مکان هایی که تاکنون به اسم پارک بودند به مراکز رشد دانشگاهی و پردیس دانشگاه تبدیل می شوند.

رشیدی در خصوص مکان این پارک علم و فناوری تصریح کرد: مکان های متفاوتی برای این پارک در نظر گرفته شده که عبارتند از شمال غرب استان تهران، جنوب غرب استان تهران، جنوب و شرق استان تهران که قابلیت ها آن در حال ارزیابی است.

وی خاطر نشان کرد: قرار است همچون مرکز رشد دانشگاهی شریف که بسیار موثر و پر فعالیت است در هر دانشگاه یک مرکز رشدی همچون مرکز رشد دانشگاه شریف تعیین شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار