يك حقوقدان گفت: مجازات كردن يك عامل كوچك براي جلوگيري از جرم است اما داشتن جامعه‌اي سالم و بر پايه دين، از وقوع جرايم كاسته و افراد را به سمت زندگي سالم و بدور از هرگونه جرمي خواهد برد.

محمد اديب در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، اصطلاح "سبك زندگي" مطرح شده از سوي مقام معظم رهبري را ضروري دانست و اظهار داشت: تجربه اثبات كرده كه درجوامعي كه ساختار ديني و سبك زندگي مناسبي دارند، وقوع جرايم كمتر است.

اين حقوقدان با بيان اينكه با پيشرفت علم و صنعت در كشورها جرايم بيشتري روي مي‌دهد، افزود: در جامعه‌اي كه بر پايه دين استوار است به طور نسبي شاهد كاهش جرايم هستيم.

اديب با تاكيد بر اينكه اجراي حكم براي جلوگيري از وقوع جرم لازم اما كافي نيست، اظهار داشت: اگر دولت بتواند نيازهاي زندگي اجتماعي افراد را فراهم و بيمه‌هاي اجتماعي را تامين كند تا حدودي از بروز جرايم كاسته مي‌شود.

اين حقوقدان داشتن جامعه‌اي سالم و ديني را لازمه اصلاح سبك زندگي دانست و افزود: مجازات كردن يك عامل كوچك براي جلوگيري از جرم است اما داشتن جامعه‌اي سالم و بر پايه دين، از وقوع جرايم كاسته و افراد را به سمت زندگي سالم و بدور از هرگونه جرمي خواهد برد.

انتهاي پيام/پ3
برچسب ها: ادیب ، سبک ، زندگی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار