با توجه به شعار بهداشت روان سال 91 افسردگی یک تهدید جهانی است که در همین راستا سمیناری در بیرجند برگزار شد

  به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند ؛ معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پیش از ظهر امروز در این سمینار با اشاره به اینکه افسردگی بحرانی جهانی است افزود : 20 تا 25 درصد از جمعیت کشور دچار علائم افسردگی هستند.

دکتر اسماعیلی افسردگی را یک حالت خلقی مداوم و مستمر دانست که درآن آحساس غمگینی ،نا امیدی،بی حوصلگی،احساس تنهایی برای مدت ها باقی می ماند.

وی از جمله اختلالات افسردگی را خواب بیش از حد یا کم خوابی ، کاهش اشتها،ازدیاد وزن و کاهش میل جنسی ،عدم لذت از زندگی ،کاهش انرژی فردی ، خستگی زودرس در محیط کار عنوان کرد وافزود : در بعضی از بیماران افسرده مشکلات گوارشی، درد قفسه سینه، سر درد، و کمر درد، مشاهده می شود.

معاونت توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افسردگی در کودکان را به صورت ترس از مدرسه،فرار از مدرسه، شب ادراری دانست و گفت : افسردگی در مجرد ها بیشتر از متاهلین دیده می شود .

مسئول واحد بهداشت روان مرکز بهداشت استان نیز در این سمینار گفت: 350 میلیون نفر در سطح جهان گرفتار افسردگی هستند.

دکتر کاظمی افزود : برای درمان افسردگی از دارو درمانی و روان درمانی استفاده کرد و گفت رابطه معنویت با زندگی با ید معنا دار شود تا فرد احساس سردرگمی در زندگی نداشته باشد و با آرامش زندگی کند./س

برچسب ها: افسردگی ، تهدید ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.