دبیر انجمن ارگانیك ایران گفت: جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت بسیار بالا برای كشاورزی ارگانیك است.

مهدی مهدی پور امروز درحاشیه كنگره ملی كشاورزی ارگانیك در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود:در صورت حمایت از كشاورزی ارگانیك در كشور می توانیم محصولاتی با كیفیت بالا تولید كنیم.

وی با اشاره به كاشت محصولاتی به صورت ارگانیك در چند سال اخیر در كشور گفت: محصولات ارگانیكی تولید شده در كشور توانست استاندارد های ملی و جهانی را كسب كند.

مهدی پور افزود: برخی از این محصولات تولیدی از جمله گلاب ، اسانس گل محمدی ، كنسانتره انار و انگور، آب انار و انگور، انجیر، پسته ، زعفران و پسته وحشی به كشورهای دیگر دنیا صادر می شود.

دبیر انجمن ارگانیك ایران با اشاره به تاریخچه تاسیس انجمن ارگانیك ایران گفت: انجمن ارگانیك ایران در سال 85 تاسیس شده و وظیفه ساماندهی كشاورزی ارگانیك را در كشور بر عهده دارد.

وی افزود: مطالعه برنامه های اجرایی در كشورهای مختلف در خصوص چگونگی راه اندازی كشاورزی ارگانیك از اولین برنامه های تحقیقاتی انجمن بود و در این راستا اقدامات انجام یافته در كشورهایی چون آمریكا ، ژاپن ، اتحادیه اروپا ، تركیه ، هندوستان و كشورهای حاشیه دریای مدیترانه مورد مطالعه قرار گرفته و با استفاده از تجربیات این مناطق برنامه ای برای كشاورزی ارگانیك كشور طراحی شد.

مهدی پور گفت: در حال حاضر برنامه كاشت ارگانیك در حال اجرا بوده و از آنجایی كه كشاورزی ارگانیك موضوعی زمان بر است ، لازم است دو سال قبل از اجرای كشاورزی ارگانیك محصولی در مزرعه مورد نظر كشت نشود./س

برچسب ها: اردبیل ، کشاورزی ، ارگانیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.