هشتمین نمایشگاه صنعت ساختمان سیستان و بلوچستان با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار و برخی مدیران دستگاههای اجرایی استان در زاهدان برپا شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران زاهدان ، مدیر عامل شركت نمایشگاههای بین المللی سیستان و بلوچستان سه شنبه شب در مراسم گشایش این نمایشگاه گفت: هشتمین نمایشگاه تخصصی صنعت ساختمان استان در زمینی به گستره چهار هزار مترمربع با 75 غرفه از ابزارآلات تولیدی شركتهای ساختمانی سراسر كشور در زاهدان برپا شده است.
محمد رضا براهویی هدف از برپایی این نمایشگاه را عرضه مصالح و ابزارآلات ساختمانی تولیدات داخل كشور كه مطابق با آخرین فناوریهای روز ساخته شده اند، عنوان كرد.
وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در عرصه معرفی فناوریهای نو در صنعت ساختمان سیستان و بلوچستان گفت: پارسال سمینار صنعتی سازی ساختمان در معاونت برنامه ریزی استانداری برگزار شد كه امسال نیز تداوم خواهد داشت.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: سهم اشتغال استان از صنعت ساختمان 40 درصد است كه توجه به این بخش از سوی متولیان ضروری می سازد.
محمود میری افزود: با توجه به سهم بالای صنعت ساختمان از اشتغال توجه به این بخش همسو با توسعه فناوریهای نوین و تولیدات دانش بنیان ضروری است.
وی تاكید كرد: برای تقویت صنعت ساختمان در سیستان و بلوچستان نخستین گام بومی سازی است و باید در فعالیت های عمرانی مصالحی بكار گرفته شود كه تولیدات شركتهای ساختمانی داخل استان باشد.
وی اظهار داشت: تولید مصالح استاندارد و قابل رقابت به لحاظ كیفی و كمی با تولیدات دیگر كشورها و مطابق با فناوریهای نو در توسعه صنعت ساختمان كشور بسیار تاثیرگذار است كه این مساله باید از سوی تولیدكنندگان این بخش مورد توجه قرار گیرد.
معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: صنعت ساختمان تنها بخشی است كه اگر همراه با دانش آكادمیك رشد یابد، متحول خواهد شد لذا ضروری است در نمایشگاههای صنعت ساختمان از دانشجویان رشته های عمران ساختمان دانشگاهها بهره گرفته شود.
میری همچنین بر مشاركت حوزه استاندارد و ارایه ابزارآلات و مصالح ساختمانی مشمول استاندارد در نمایشگاه صنعت ساختمان سیستان و بلوچستان تاكید كرد.
معاون استاندار گفت: در شرایط كنونی كشور كار تولید سخت بوده و به همان نسبت مصرف نیز دشوار است لذا باید مصرف بهینه در صنعت ساختمان لحاظ شود و در درازمدت تولیداتی كه برای مصرف كننده صرفه اقتصادی دارد در بازار عرضه شود.
میری با بیان اینكه بازارچه های مرزی سیستان و بلوچستان از فعالیت مطلوبی برخوردار بوده و مراودات تجاری پررونقی در آن در حال انجام است، گفت: تولیدكنندگان عرصه صنعت ساختمان باید در زمینه توسعه صادرات فعالیت بیشتری داشته باشند.
هشتمین نمایشگاه صنعت ساختمان از 25 تا 29 مهرماه در محل دایمی برپایی نمایشگاههای بین المللی سیستان و بلوچستان دایر است./س

برچسب ها: نمایشگاه ، صنعت ، ساختمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.