امام جمعه شوشتر گفت: سن ازدواج باید در سال‌های آتی کاهش پیدا کند و در این باره همه مسئولان تلاش جدی کنند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز خوزستان،حجت‌الاسلام شکرالله سلیمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در شوشتر به مناسبت روز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت زهرا (س) اظهار داشت: سن ازدواج در شرایط کنونی در حال افزایش است و باید در راستای کاهش سن ازدواج برنامه‌ریزی شود و نهادهای تاثیرگذار تلاش بیشتری کنند.

وی افزود: سن ازدواج در شهرهای کوچک کمتر و در شهرهای بزرگ بیشتر افزایش یافته است ولی آنچه در این بین بسیار قابل توجه است افزایش سن ازدواج در شهرهای کشور است که امری خطرناک است و باید برای کاهش آن برنامه‌ریزی کرد.

سلیمانی تاکید کرد: احادیث زیادی درباره ازدواج جوانان وجود دارد که مهم‌ترین آن‌ها حدیثی از پیامبر اسلام است که می‌فرماید« ازدواج سنت من است و هرکس به این سنت رغبتی نشان ندهد از من نیست» و لفظ از من نیست به معنی مسلمان نبودن است.

وی با اشاره به اینکه انسان با ازدواج به بلوغ فکری می‌رسد، تاکید کرد: پیوند آسمانی ازدواج باید در جامعه رونق بیشتری داشته باشد و به این دلیل همه باید در این باره دقت کنیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شوشتر تاکید کرد: در شرایط کنونی رسوم دست و پاگیر و توجه زیاد به تجملات باعث شده سن ازدواج به شدت افزایش پیدا کند و به این دلیل باید در این باره فرهنگ‌سازی شود و مردم از سخت‌گیری‌های بی‌مورد دست بردارند.

وی با تاکید بر اینکه هزینه‌های ازدواج را خداوند تضمین تامین داده است، افزود: طبق آیات و احادیث معتبر مخارج ازدواج را خداوند تامین می‌کند و هیچ کس نباید به دلیل مخارج ازدواج از آن سرباز زند.

سلیمانی با تاکید بر اینکه مردم باید ازدواج امام علی (ع) و حضرت زهرا (س) را الگو قرار دهند، تاکید کرد: باید در راستای ترویج ازدواج آسان و کم هزینه در جامعه فرهنگ‌سازی کرد./س


برچسب ها: سن ، ازدواج ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.