يکي از الزامات انتخاب پيمانکار در شرکت نفت، ارزيابي فعاليت هاي افراد در HSE از نظر ارايه خدمات ايمني و آتش نشاني در شرکت ملي نفت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، احمد قلعه باني در مراسم روز ملي ايمني و آتش نشاني با بيان اين مطلب گفت: شرکت ملي نفت به عنوان بزرگترين شرکت صنعت نفت، مباحثي چون  زيست محيطي، سلامت، ايمني و نيروي انساني را در راس امور قرار داده و به آن توجه ويژه دارد.

در راستاي تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله کشور، بايد اهداف توسعه HSE در صنعت نفت ترسيم و تبيين شود.

وي تصريح کرد: به طور حتم هر کاري اگر يک برنامه راهبردي و استراتژيک نداشته باشد ممکن است در مسير خود نتواند به اهداف و برنامه هاي تدارک ديده شده برسد. بنابراين HSE بايستي در شرکت نفت به صورت راهبردي شفاف سازي شود.

قلعه باني با بيان اينکه مشارکت تيمي و گروهي بخش هاي مختلف در رده مديران بالا به عنوان فعاليت هاي اصلي HSE شرکت ملي نفت است گفت: با تمرکز بر مهندسي ايمني و آتش نشاني مي توان به فعاليت هاي پيشگيرانه در اين صنعت نظارت کرد چرا که بايد به سمتي حرکت کنيم که استفاده از روش هاي سنتي و قديمي در آتش نشاني و ايمني به حداقل برسد.

معاون وزير نفت تاکيد کرد: براي افزايش بهره وري بيشتر در اين زمينه، وظيفه همه همکاران و تک تک افراد فعال در شرکت است که فعاليت HSE که وظيفه هماهنگ کننده، مشاوره و نظارت را دارند، مورد توجه قرار گيرد.

وي با بيان اينکه HSE به عنوان يک فعاليت مهم و کليدي در بخش هاي مختلف صنعت نفت است افزود: بايد تمام فعاليت هاي ايمني و آتش نشاني در شرکت نفت نهادينه شود و تمام فعاليت هاي تصميم گيرانه در ارزش يک سازمان توجه شود.

در صورتيکه  فعاليت هاي پيشگيرانه و ايمني به موقع اجرايي نشود، بسياري از اتفاقات در حوزه صنعت نفت به وقوع مي پيوندد.

وي مشارکت فعال تمامي کارکنان در سطوح مختلف، شفاف نمودن فعاليت جايگاه HSE در شناسايي کنترل تهديدات در فعاليت هاي اصلي ايمني و آتش نشاني را از عوامل کليدي اين صنعت برشمرد.

معاون وزير نفت خاطرنشان کرد:‌ پيمانکاراني که در اين حوزه فعاليت مي کنند بايد عملکرد آنها در حوزه ايمني و آتش نشاني ارزيابي شود و يکي از الزامات انتخاب پيمانکار در اين حوزه برگزاري مناقصات است که بتوانيم افراد باتجربه را وارد عرصه فعاليت هاي نفتي کشور کنيم./خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار