شبکه تلويزيوني بي بي سي عربي گزارش داد: کويتي ها مي گويند اجازه حاکميت استبداد بر اين کشور را نخواهند داد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران ،انور العنسي گزارشگر شبکه بي بي سي عربي در حالي که تصاويري از تجمع اعتراض آميز مردم کويت پخش مي شد، گفت: «ميدان اراده»  به صحنه کشمکش اراده ها در کويت تبديل شده است و در اينجا تجمع عليه دولت اين کشور برگزار شد. مخالفان کويتي خواستار تجمع مجدد در اين ميدان براي اعلام همبستگي با افرادي شدند که نيروهاي پليس آنها را در درگيري با تظاهرکنندگان مخالف دولت بازداشت کردند.

 تظاهرکنندگان تغييرات احتمالي در قانون انتخابات کويت را محکوم کردند. وزارت کشور کويت به طور معمول اجازه برگزاري تجمع را مي دهد، اما با تظاهرات و راهپيمايي مخالفت مي کند. معترضان و وزارت کشور کويت يکديگر را مسئول بروز اين درگيريها متهم مي کنند. مخالفان کويتي مي گويند دولت تلاش مي کند بر نتايج انتخابات آينده تاثير بگذارد.

در ادامه اين گزارش آمده است: مخالفان کويتي هشدار مي دهند اين اقدام مي تواند باعث برهم خوردن ثبات اين کشور شود و روابط با خاندان آل صباح را برهم بزند. مسلم البراک نماينده سابق کويتي در سخنان تنش زايي که بر خلاف اصول حاکم بر روابط مخالفان و خاندان آل صباح بود، تاکيد کرد ملت کويت اجازه حاکميت استبداد بر اين کشور را نخواهد داد. جبهه ملي حمايت از قانون اساسي کويت از مردم براي تجمع در برابر ساختمان پارلمان در اعتراض به سرکوب تجمع مخالفان دعوت کرد.

گزارشگر اين شبکه افزود: عبدالحميد دشتي نماينده سابق طرفدار دولت کويت تاکيد کرد آنچه در ميدان اراده رخ داد نقض ارزشها و سنتها در کويت و نقض آشکار قانون اساسي بود. کويت شاهد بحرانهاي سياسي مختلف از سال 2006 تاکنون بوده است. دولت کويت در شش سال گذشته نه بار استعفا کرده و پارلمان هم چند بار منحل شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار