مطالعات انجام شده در کشورمان نشان می‌دهد که 50 درصد مردان و 66 درصد زنان بالای 40 سال کشور دچار اضافه‌وزن و چاقی هستند. پس خیلی دور از ذهن نیست که همه دور و بری‌هایمان مدام دنبال بهترین و البته کوتاه تریرن راه لاغری باشند.

به گزارش  خبرنگار  باشگاه خبرنگاران اراک، کارشناسان معتقدند به طور کلی هیچ راهی جز رعایت رژیم غذایی و فعالیت بدنی برای کاهش وزن وجود نداردو تجویز داروها فقط و فقط به عهده پزشک است و در کنار رژیم و ورزش توصیه می‌شود؛

چربی های اضافی منبع انرژی

چربی نوعی ذخیره انرژی است که برای از بین بردن آن، طبق قانون معروف بقای جرم و انرژی، باید آن را به انواع دیگر انرژی‌ها تبدیل کرد. با ورزش کردن می‌توان از انرژی نهفته در چربی‌ها استفاده کرد واز طریق تبدیل مولکول‌های چربی به مولکول‌های حامل انرژی کاهش توده چربی و کاهش وزن را باعث شد.

بنابراین واژه‌ای به نام«چربی سوز» واقعی نیست و متخصصان در این زمینه هشدار می‌دهند که مصرف خودسرانه قرص‌های لاغری به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود و مصرف آنها باید زیر نظر یک متخصص صورت گیرد؛ زيرا هر قرص فایده‌های مشخصی دارد و ممکن است برای بعضی‌ها اصلا مناسب نبوده و حتی عوارض جانبی داشته باشد.

قرص های لاغری

قرص چای سبز، کارنیتین، قرص slim quick، قرص سرکه سیب، قرص ونوستات، زنولیپ و... این اسم‌ها یی هستند که افراد چاق و یا دارای اضافه وزن با استفاده از انها دنبال کاهش وزن خود هستند.
شاید شما هم این نوع داروها را بدون مراجعه به پزشک و با اعتماد به تعریف‌های دهان به دهان اطرافيان مصرف کرده و هیچ‌وقت هم به مورد تایید بودن‌شان دقت نکرده باشید

اما بد نیست بدانید که بیشتر چربی‌سوزها حاوی آمفتامین هستند و عوارض جانبی فراوانی مانند پریشانی افکار، تمایل به خودکشی، اختلالات دریچه قلب و مشکلات کبدی را در برخی مصرف‌کنندگان ایجاد می‌کنند

عوارض قرص های لاغری:

دسته ای از قرص‌های لاغرکننده هم هستند که مصرف آنها نه تنها نتیجه بخش نبوده بلکه موجب ایجاد بیماری‌های مختلف می‌شوند. این داروها با کاهش اشتهای فرد منجر به لاغری می‌شوند. یکی از معروف‌ترین داروهای این گروه «سیبوترامین» است که با نام‌های «ریداکیتل» و «مریداکتیل» هم در بازار به فروش رسیده است.

همچنین تعداد زیادی از داروهای این گروه حاوی مواد مخدری هستند که باوجود کاهش اشتها و کاهش وزن اثرات زیانباری برای فرد در پی دارند. گروه دیگری از داروهای کاهنده اشتها به نام فن فلورامین سال‌هاست مصرف آنها ممنوع شده و به شکل قانونی در بازار موجود نیست.
درمان چاقی:

الف) رژیم غذایی صحیح

ب) ورزش مناسب و کافی

ج) تغییر رفتار و اصلاح عادات بد غذایی

:در مجموع کارشناسان معتقداند رژیم غذایی برنامه‌ریزی شده شامل ترک عادات غذایی گذشته و توجه به عادات غذایی جدید انس ، مهمترین اصل در درمان چاقی است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.